Χρόνια πριν, ο πόλεμος στο Ιράκ έσβησε από τον χάρτη την πλειονότητα των εργοστασίων που παρήγαν το δημοφιλές στους Ιρακινούς “αράκ”, το αντίστοιχο της ελληνικής ρακής και του ούζου.
Ήταν στη συγκυρία εκείνη, που η “Ποτοποιία – Οινοποιία Θράκης”, με έδρα την Κομοτηνή, ξεκίνησε την αποστολή του ούζου της στην ιρακινή αγορά, πετυχαίνοντας έτσι να καταλαμβάνει σήμερα εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς, της τάξης του 85%, στη συγκεκριμένη χώρα, όπως τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Βαϊος Κουδουμάκης.
“Μεταξύ άλλων παραγόντων, η επιτυχία της εταιρείας στο Ιράκ, είναι κυρίως θέμα timing. Κάναμε το άνοιγμα στην αγορά τη στιγμή που λόγω του πολέμου είχε καταστραφεί η πλειοψηφία των εργοστασίων που παρήγαγαν το αράκ, το αντίστοιχο ούζο που συνηθίζεται να πίνουν στο Ιράκ” υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Κουδουμάκης. Έτσι, διανύοντας σήμερα περισσότερα από 2.400 χιλιόμετρα, τα ούζο “7” και “8” Θράκης, κατακλύζουν ολοένα και περισσότερο την ιρακινή αγορά, με τις πωλήσεις μάλιστα να αυξάνονται συνεχώς, τόνισε ο ίδιος, και πρόσθεσε ότι πέρυσι επετεύχθη αύξηση πωλήσεων κατά 10,5% έναντι του 2016.
Η “Ποτοποιία – Οινοποιία Θράκης”, βασιζόμενη στις εξαγωγές της, όχι μόνο κατάφερε να μην έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση, αλλά παρουσιάζει σταθερή ανοδική πορεία. Οι εξαγωγές της εταιρείας αντιπροσωπεύουν το 87,6% του όγκου παραγωγής της και έχει παρουσία σε Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Γαλλία, Ρωσία, Εσθονία, Βουλγαρία, πΓΔΜ, Κύπρο, ΗΠΑ, Αυστραλία, Ισραήλ και Ιράκ.
Στόχος της εταιρείας, σύμφωνα με τον κ. Κουδουμάκη είναι “η διεύρυνση του πελατολογίου μας στο εξωτερικό, η είσοδος στην τουριστική αγορά και η ανάπτυξη και παραγωγή νέων προϊόντων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της νέας γενιάς”.
Συγκεκριμένα, ο κ. Κουδουμάκης επισήμανε ότι η εταιρεία στοχεύει σε αύξηση των εξαγωγών σε χώρες με λιγότερη κατανάλωση, όπως Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία και πΓΔΜ και σε είσοδο στην τουριστική αγορά της Ελλάδας “όχι με απευθείας πώληση σε ξενοδοχεία, αλλά μέσω εμπορικών επιχειρήσεων που εξυπηρετούν τις μονάδες και ανάπτυξη προϊόντων με λιγότερη αλκοόλη”. Κατά τον κ.Κουδουμάκη, η εταιρία επιχειρεί την ανάμειξη παραδοσιακών ποτών -ούζο, τσίπουρο, ποτό τύπου μπράντι- με φυσικά ελληνικά προϊόντα, όπως μέλι ή με διάφορα λικέρ”. Παράλληλα, συνεχίζονται οι προσπάθειες για να καθιερωθεί στην αγορά η ελληνική βότκα και το ελληνικό τζιν.