Κι όμως τα παλιά θρανία, δεν είναι μόνο νοσταλγία.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

του   Χρυσόστομου Τσιρίδη
.
Το   θέμα   “θρανίο”  (τύπος   θρανίου-  διάταξη)  δεν ήταν  ποτέ  “αμελητέα”   λεπτομέρεια   υποδομής,  στην  λεγόμενη   παιδαγωγική  διαδικασία.
.
( Λάθος   να   αντιμετωπίζεται   έτσι,   με  την   λογική   της   σύγκρισης με  άλλες  εξ  ορισμού    σημαντικές   προτεραιότητες   υποδομής,  όπως….    ασφαλή  σχολεία,  σωστή  θέρμανση,  συνθήκες   υγιεινής   κλπ.  κλπ.   πράγματα   που  πρέπει, έτσι  κ  αλλιώς, να  νοούνται   ως   δεδομένα  σε  ένα… ευνομούμενο   εκπαιδευτικό   σύστημα).
.
%CE%B8%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%BF %CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%8D %CF%84%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85
Κι όμως τα παλιά θρανία, δεν είναι μόνο νοσταλγία.
Αφορμή για το σημείωμα η είδηση, όπως τυχαία την διάβασα.  Την   αντιγράφω:
.
“Ένα μοναδικό δώρο από τα …παλιά δέχθηκαν οι μαθητές του
 16ου Δημοτικού σχολείου  Πατρών -Κωστής Παλαμάς. Ο Σωκράτης Γρουζής, ο οποίος αφιερώνοντας χρόνο και εργασία, αναπαλαίωσε τέσσερα ξύλινα θρανία της παλιάς εποχής που υπήρχαν στο σχολείο.
Τα θρανία που έφεραν στο σχολείο το άρωμα μίας άλλης εποχής,   δίνοντας μία άλλη ατμόσφαιρα!”
Το παραπάνω σύντομο κείμενο, συνοδεύεται από  σχετικές φωτογραφίες

.
Σύντομη η είδηση, σύντομο  και το σημείωμα.

.
Ε, λοιπόν ναι. Εκείνα τα παλιά πράσινα ξύλινα θρανία, ήταν άκρως ανατομικά   και ξεκούραστα,
%CE%B8%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1 %CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85 %CF%84%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85σε αντίθεση με τα μετέπειτα επίπεδα μεταλλικά θρανία    που αναγκάζουν τον μαθητή να… κουράζεται καθήμενος,  με    ό,τι   μπορεί   να  σημαίνει   αυτό   για  την  διάθεση- νευρικότητα (!)   του   παιδιού,  όντας  υποχρεωμένο   να  τα   χρησιμοποιεί   5-6   ώρες   την  ημέρα.
.
Οι δύο φωτογραφίες είναι η απόδειξη.
.
Υ.Γ    Ένα   άλλο  σημαντικό   ζήτημα  είναι   η  σωστότερη   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ  “διάταξη”   των   θρανίων, εάν  δηλαδή  θα   είναι   “εν  σειρά”  (“στρατιωτική”)  ή   κυκλική   ή… τετράγωνη    διάταξη  κλπ,   αλλά   αυτό   οδηγεί   στην    ΑΝΑΓΚΗ   για  μικρό   αριθμό   των   μαθητών   σε  κάθε   “τάξη” (τμήμα)….
.
….που   σημαίνει  διαδραστικότητα (διαλεκτική)  μάθησης   και   όχι   την   μονόδρομη (!)   από   καθέδρας   παράδοση- και  την… από   θρανίου  μηχανική   αναπαραγωγή  (“απομαγνητοφώνηση”)  της  διδακτέας…  ύλης.

και   έτσι…
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:   Με   αφορμή   το…   ταπεινό  σωστό   θρανίο,  μιλάμε   πλέον  για την  αναζήτηση  και  τις  προϋποθέσεις (έστω  και  τις   κακώς θεωρούμενες  δευτερεύουσες)  μιας    ποιοτικότερης   Παιδείας.

.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ