Η συμφορά τής συμφόρησης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γραφει ο Νότης Μαυρουδης

Πώς να ζήσεις σ’ αυτή την πόλη;

Το ερώτημα είναι κοινό, ίσως και τετριμμένο, αλλά δυστυχώς διαχρονικό…
Ακόμα και στα δελτία ειδήσεων οι δημοσιογράφοι επικοινωνούν συχνά με τη Τροχαία Αθηνών, για να ενημερωθούν για την κίνηση στους δρόμους και σαρκάζουν την κατάσταση όλοι μαζί, για το πολύωρο χάλι τής καθημερινής συγκοινωνιακής περιπέτειας – υστερίας και τα ακατάπαυστα εμφράγματα της πόλης που την καταδυναστεύουν! Η «είδηση» πλέον είναι συνηθισμένη και μόνιμη:

Όλη η Αθήνα έγινε υπόδουλη τής αυτοκίνησης. Όλοι οι δρόμοι, πεζοδρόμια, λεωφόροι, δρομάκια, στενά, αδιέξοδα, οι ελάχιστοι ελεύθεροι χώροι, είναι πλημμυρισμένοι από αυτοκίνητα, μηχανές, φορτηγά, λεωφορεία, τραμ, τρόλεϊ, ποδήλατα, πατίνια· ένα ατελείωτο αχανές πάρκινγκ τροχοφόρων, με διπλοπαρκαρίσματα βεβαίως, εκεί, όπου περισσεύει κάποια σπιθαμή από τον ανύπαρκτο πλέον χώρο για τον άνθρωπο, καταλαμβάνεται από τα… τ έ ρ α τ α των τεσσάρων ή των δυο τροχών!

Συμφωνώ με τον σαρκασμό και τα αστειάκια, πάνω σε ένα τόσο σοβαρό καθημερινό θέμα το οποίο έχει τις ρίζες του στην έλλειψη παντελούς πρόβλεψης από όποιους… προηγούμενους διαφέντεψαν τη χώρα για δεκαετίες και αποφασίσανε να επικεντρωθούν στην αυτοκινητοκεντρική «ανάπτυξη», αγνοώντας επιδεικτικά την ανθρωποκεντρική εκδοχή. Και, με την πάροδο των χρόνων, συνέβη το αυτονόητο και αναμενόμενο: Κ λ α τ ά ρ α μ ε όλοι μας· τόσο στους χώρους, όσο και στην, ανύπαρκτη ως έννοια, χωροταξία!!!

Το θέμα έγινε πια «καυτό» και βασανιστικό για έναν λαό, ο οποίος έχει καταλήξει να είναι απόλυτα εξαρτημένος από το ΙΧ αυτοκίνητο, που το θεωρούσε μέσον διευκόλυνσης, σε συνδυασμό όμως με την κοινωνική προβολή… Έτσι, καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να ασχοληθεί ανατρεπτικά, την ώρα που κάθε μήνα μπαίνουν στους πλημμυρισμένους δρόμους, ε κ α τ ό νέα οχήματα!!!

Το να δυσαρεστήσουμε το πόπολο σε ένα τέτοιο κρίσιμο θέμα θα ήταν «αντιπαραγωγικό», γι’ αυτό οι σύμβουλοι δεν τολμούν να το προτάξουν, κρύβοντάς το κι αυτό όπως τόσα άλλα κάτω από το χαλί. Έτσι, δήθεν δεν το πήραμε χαμπάρι πως το έμφραγμα ήταν αναπόφευκτο!

Ο δήμαρχος της Αθήνας, όπως φαίνεται, έχει παραιτηθεί από έναν τέτοιο αγώνα, ο οποίος θεωρείται πλέον ατελέσφορος και εξωπραγματικός κι έτσι, το αθηναϊκό τοπίο έχει εξελιχθεί (για όποιον ζει εδώ) ζοφερότατο! Ο δήμαρχος έχει πλέον περιοριστεί σε άλλους στόχους, αδυνατώντας(?) να δει πως ο κόσμος της Αθήνας είναι καταδικασμένος να ζει το μαρτύριο της ασφυξίας τού συνωστισμού…

Η μακάβρια «συμβουλή» που εκτοξεύεται από το στόμα πολλών δημοσιογράφων και συγκοινωνιολόγων είναι: «Μην βγαίνετε από τα σπίτια σας, αν δεν είναι ανάγκη»!

Δεν την αποδέχομαι με ευκολία αυτή τη φράση· βέβαια παλαιότερα τη χρησιμοποιούσαν όταν έξω υπήρχε… πολεμική σύρραξη ή πανώλη, πανδημία, χολέρα, λοιμός, καταποντισμός, γρίπη, covid19, καθώς και άλλων θανατηφόρων νόσων.

Κι έτσι, η πραγματικότητα της δυσανάλογα αριθμητικής αύξησης αυτοκινήτων στους δρόμους, μαζί με τον κίνδυνο να πατηθείς ή να καταλήξεις στο ΚΑΤ, με τους ακατάπαυστους ρύπους, τους οποίους έχουμε… ξεχάσει, χρόνια τώρα, να μετράμε, τους συνεχείς θορύβους, τα μαρσαρίσματα των μηχανών, ξεχνώντας έννοιες όπως η σ υ χ ί α και η ρ ε μ ί α· για να μην αναφέρουμε τη στοιχειώδη έννοια του πεζοδρομίου- πεζόδρομου στην πόλη. Το είπαμε: το αυτοκίνητο έχει μετατραπεί σε τ έ ρ α ς με μεταλλικά μακριά και σουβλερά δόντια, έτοιμο να μας κατασπαράξει!

Δεν είμαι έξω από την πραγματικότητα· δεν υπερβάλλω, ούτε δημιουργώ μυθοπλαστικές εικόνες, για να διευκολύνω το κείμενό μου. Εάν δεν συνειδητοποιήσουμε αυτή την άγρια κατάσταση που βιώνουμε, είναι σα να μας έχει ήδη καταπιεί το φίδι ή η αδηφάγος αράχνη μαρμάγκα.

Προς το παρόν, εκείνο που μας σώζει είναι η ανθρώπινη προσαρμογή σε κάθε κατάσταση· όπως στην κατοχική Ελλάδα όπου ο κάθε πολίτης ήταν εν δυνάμει αγωνιστής. Πολεμούσε και αντιστεκόταν σθεναρά στον δυνάστη Γερμανό και στους λιμούς, άντεχε τις τόσες κακουχίες, αλλά ας μην πάμε τόσο μακριά και μας… ξεφύγει η ουσία τής συμφοράς τής συμφόρησης, που έχει πλέον εδραιωθεί στην πόλη με… απώτερο στόχο να μεταμορφωθούμε σε υπηκόους μηχανών και τεχνολογικών εξελίξεων πάνω στο θέμα.

Ασφαλώς και οι νέες τεχνολογίες αντιμετωπίζουν τους ρύπους και τους θορύβους. Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι όντως πιο καθαρά κι αθόρυβα, ωστόσο δεν μειώνονται αριθμητικά.

Μια «λύση» θα ήταν να… γκρεμιστεί και να ξαναφτιαχτεί η πόλη, αλλά αυτό δεν είναι εφικτό και είναι έξω από τον ρεαλισμό που θα πρέπει να διέπει τη γραφή μου, ώστε να κρατήσω την αναγκαία σοβαρότητα…

Η άλλη «λύση» είναι να βγουν αυστηρά διατάγματα απαγορεύσεων κυκλοφορίας, τα οποία είναι σίγουρο πως θα καταπατηθούν άμεσα από τους πολίτες (κι εγώ μαζί). Να επιβληθούν πρόστιμα στα ρυπογόνα αυτοκίνητα, να επανέλθουν οι δακτύλιοι, να αφαιρεθούν πινακίδες, να επανέλθουν οι γερανοί που θα «συλλαμβάνουν» και θα μετακινούν τροχοφόρα από τις λωρίδες κυκλοφορίας των αστικών συγκοινωνιών, να γίνεται αυστηρός αστυνομικός έλεγχος, να, να, να….

Μα, τι κάθομαι και σας λέω τώρα, αφού όλα αυτά τα μέτρα είναι δοκιμασμένα και α π ο τ υ χ η μ έ ν α, διότι… ανεφάρμοστα! Το ίδιο το πολιτικό Σύστημα δεν αντέχει να το επιβάλλει! Όλες οι μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις που προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν το θέμα της ταχύτατης συσσώρευσης πολυκοσμίας και του συστήματος τής αλλόκοτης αντιπαροχής, το οποίο κατάφερε να φτάσει τον πληθυσμό σε 5.000.000 ψυχές στην πόλη των Αθηνών, σήκωσαν τα χέρια ψηλά αδυνατώντας να βρουν μια κάποια ανθρωποκεντρική λύση. Κατέληξαν να φτιάχνουν δρόμους και λεωφόρους, για να κυκλοφορεί αποκλειστικά το αυτοκίνητο, ενώ χώρος για τις μητέρες με καροτσάκι ή για τους ανάπηρους δεν υπάρχει…

Το θέμα αυτής της συμφοράς, που βαραίνει την πόλη με την άλυτη και εφιαλτική συμφόρηση της λαμαρίνας και της κίνησης των τροχοφόρων, είναι τεράστιο και βαθύτατο, τόσο που δεν γνωρίζω ή δεν μπορώ να φανταστώ το πώς θα ξεπεραστεί. Ο λύσεις θα ήταν πιο εύκολες αν το πρόβλημα δεν ήταν εξαρτημένο από βαθιά οικονομικά συμφέροντα, τα οποία καταλήγουν στα γνωστά και μη εξαιρετέα δ ι α π λ ε κ ό με ν α που δύσκολα τα ακουμπάς…
Και η πόλη, είναι ένα κέντρο που συγκεντρώνει κατ’ εξοχήν ο ι κ ο ν ο μ ί α και αμέτρητα προνόμια.

Ας το πάρουμε απόφαση πως η ζωή μας μέσα σ’ αυτή την πόλη θα επιβαρύνεται διαρκώς, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η ανάγκη να πάρουμε τα… βουνά· αυτή τη φορά όμως όχι για ένα άλλο αντάρτικο, αλλά για να γλυτώσουμε από την απόλυτη μαζική κατάθλιψη τής αφόρητης συμφόρησης…

Νότης Μαυρουδής ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Δεν έχουν ιερό και όσιο! Βεβηλωνουν την τελευταία επιθυμία εθνικού ευεργέτη Ευάγγελου Ζάππα

Με νομοσχέδιο το Ζάππειο Μέγαρο μετατρέπεται σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, πράγμα που αντιβαίνει στη ρητή βούληση του αείμνηστου Ευάγγελου Ζάππα και στο ίδιο...

Δεν χρειάζεται να περιγράψει κάποιος το κυκλοφοριακό χάλι πες «μποτιλιάρισμα»από την Ελευσίνα προς Αθήνα και Πειραια

Δεν χρειάζεται να περιγράψει κάποιος το κυκλοφοριακό χάλι πες «μποτιλιάρισμα»από την Ελευσίνα προς Αθήνα και Πειραια. Ή και μέχρι και τα κέντρα αυτών Είτε έρχεσαι...

Παλιογέφυρο Ενιπέα Κεραμιδίου Τρικάλων: Άντεξε σε πάνω από ένα δισεκατομμύριο κυβικά μέτρα, του Daniel

«“Παλιογέφυρο, Ενιπέα, Κεραμιδίου, Τρικάλων”: Άντεξε σε πάνω από ένα δισεκατομμύριο κυβικά μέτρα, του “Daniel” (~369,20 mm βροχής) και σε πάνω από 300 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, του “Byron” (~146,80 mm βροχής)»Κατά την διάρκεια του ακραίου μετεωρολογικού φαινομένου, με την αντιστοιχισμένη κωδική ονομασία “Daniel”, ο «Ποταμός Ενιπέας», “ κατέβασε” στην νοτιοδυτική πλευρά του οικισμού...

Οι «σφαγείς» της αγροτικής τάξης

Το 2019 λόγω και των λαθών και απογοητεύσεων από την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που αντικειμενικά όμως διαχειρίστηκε την μνημονιακή λαίλαπα στην πιο έντονη μορφή...

Προκόπης Παυλόπουλος: Πώς και γιατί παραβιάζονται ορισμένες θεμελιώδεις αρχές αναθεώρησης του Συντάγματος

Τι είπε ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας και Ακαδημαϊκός κατά την επίσκεψή του στους κοινοβουλευτικούς συντάκτεςΤο μεσημέρι της 9ης Δεκεμβρίου ο πρώην Πρόεδρος της...

Εθνική προδοσία με το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου!

Η κοινή απόφαση των κυβερνήσεων Κύπρου και Ελλάδας για πάγωμα αποφάσεων και δράσεων για το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης των δύο χωρών, ώστε να...

Στρατιωτικοί ξεκάθαρα στο πλευρό των αγροτών

Ενοχλήθηκαν κάποιοι από το βίντεο με τον Δόκιμο Αξιωματικών και τους στρατιώτες που εξέφρασαν την υποστήριξη τους στον αγώνα των αγροτών, μπροστά στις κάμερες. Έρχεται...

Τι πέτυχε ο Τσίπρας με το βιβλίο του;

Γράφει η Μπάμπουσκα από το documentonews.gr Προσπερνάω τα σχόλια που δημοσιεύτηκαν τις τελευταίες μέρες και θέλουν την κυκλοφορία του βιβλίου «Ιθάκη» του Αλέξη Τσίπρα να...

Καρυστιανού – Φαραντούρης στις Βρυξέλλες για άρθρο 86: Να προχωρήσουν οι διώξεις για ΤΕΜΠΗ και ΟΠΕΚΕΠΕ

«Η ευρωπαϊκή έννομη τάξη δεν μπορεί να ανέχεται «μαύρες τρύπες» που «καταπίνουν» βασικές αρχές του δικαίου και καθιερώνουν δύο κατηγορίες πολιτών: των προνομιούχων και των...

ΟΠΕΚΕΠΕ: καμία δίωξη δεν έχει ασκηθεί έως και σήμερα για εγκληματική οργάνωση

Για το μεγάλο φαγοπότι με τους «γαλάζιους» κολλητούς στον ΟΠΕΚΕΠΕ, εξαιτίας του οποίου οι έντιμοι και πραγματικοί αγρότες είναι ακόμη στο περίμενε, καμία δίωξη...

Αγροτικές Κινητοποιήσεις – Είναι κάτι πέρα από το «στο ίδιο έργο θεατές»,  που θα μπορούσαμε με πούμε μερικά χρόνια πριν – Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο...

Αγροτικές κινητοποιήσεις:Γι’ ακόμα μια φορά «στο ίδιο έργο θεατές»; Βασίλης Δημ. Χασιώτης Πριν από χρόνια, θα μπορούσαμε ίσως να το πούμε. Κάθε χρόνο, περίπου...

Παρέμβαση βόμβα του Πάνου Καμμενου: ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι διάρρηξη μπροστά στη ληστεία…ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΣΟΥΝΑΜΙ

Σε ανάρτηση του ο Πάνος Καμμένος αναφέρει:  Ημέρα κατά της διαφθοράς… η ΑΑΔΕ του Πιτσιλή πλαστογραφεί δηλώσεις φόρου κληρονομιάς .Ο εισαγγελέας ασκεί ποινική δίωξη σε...

Οι αγρότες αυτή τη φορά έχουν στα χέρια τους αποδεικτική αιτία κυβερνητικής διαφθοράς εις βάρος τους

Η κατάσταση με τα μπλόκα των αγροτών στους κεντρικούς άξονες της χώρας και όχι μόνον, δεν δείχνει καμία διάθεση ύφεσης Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας...

Γιώργος Βενετσανος: Τετραήμερη εργασία, η ουτοπία που έγινε πράξη

Η Ισλανδία έκανε πράξη ένα όραμα που κάποτε θεωρούνταν ανέφικτο: καθιέρωσε την τετραήμερη εργασία ως εθνικό πρότυπο. Πρόκειται για μία ριζική αλλαγή στην εργασιακή κουλτούρα...

Περί Θεωριών Συνωμοσίας, Σήμερα και Χθες, (ενδεικτικές αναφορές σε : Κόσμο / Ευρώπη / Ελλάδα) – Μια συζήτηση με τη Τεχνητή Νοημοσύνη

 Περί «θεωριών  συνωμοσίας» ο  παρών διάλογος με την Τεχνητή ΝοημοσύνηΚι όπως σε όλους τους διαλόγους αυτής της σειράς, η συζήτηση δεν μένει στο θεωρητικό...

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ.κ. Γεώργιος καί ο Προκοπης Παυλόπουλος κρούουν σήμα κινδύνου γιά Κύπρο καί Θράκη

Τόν κίνδυνο τουρκοποιήσεως της Κύπρου, αλλά καί τίς επικίνδυνες τουρκικές αξιώσεις όσον αφορα στήν Θράκη επεσήμαναν ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανης καί πάσης Κύπρου κ.κ. Γεώργιος...

Ο Ανδρέας Κουτσόλαμπρος αναδείχτηκε μεγάλος νικητής των εκλογών στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών

Ο Ανδρέας Κουτσόλαμπρος αναδείχτηκε μεγάλος νικητής των εκλογών στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών (ΔΣΑ), επικρατώντας με ποσοστό άνω του 60% στον β’ γύρο και στέλνοντας...

Χάρης Δούκας: Την ώρα που η κυβέρνηση μας αφαιρεί πόρους κι «εργαλεία», εμείς συνεχίζουμε να στηρίζουμε τους πιο ευάλωτους

Πρώτη φορά μηδενίζουμε τα δημοτικά τέλη για 1 χρόνο για όσους κατοίκους αποκτήσουν παιδί το 2026 με εισόδημα έως 30.000€ Παράλληλα με μεγάλη προσπάθεια τα...

Σημαντική αποκατάσταση της ιστορικής πορείας των Ευζώνων στην πλατεία Συντάγματος!

Για χρόνια, οι Εύζωνες της Προεδρικής Φρουράς υποχρεώνονταν, λίγο προτού φτάσουν στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, να παρεκκλίνουν ελαφρά από την απόλυτα ευθεία γραμμή...

Ιρλανδική διάβαση (ράμπα) Γέφυρας Αμπελιάς, Φαρσάλων Λάρισας: Με 48 περίπου εκατομμύρια κυβικά μέτρα και 385 m3/sec, την χτύπησε ο Ποταμός Ενιπέας στην κακοκαιρία Byron

«Ιρλανδική διάβαση (“ράμπα”) “Γέφυρας Αμπελιάς, Φαρσάλων, Λάρισας”: Με 48 περίπου εκατομμύρια κυβικά μέτρα και 385 m3/sec, την χτύπησε ο “Ποταμός Ενιπέας” στην κακοκαιρία “Byron” (~143,40 mm βροχής)»Μεγάλος ήταν ανέκαθεν ο κίνδυνος, (ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες), για τις ζωές των...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ