Με υπόμνημά τους οι μηχανοδηγοί θέτουν προ των ευθυνών της τη Hellenic Train

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σήμα κινδύνου για θέματα ασφαλείας των τρένων και του προαστιακού εκπέμπουν οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train, οι οποίοι θέτουν ενώπιον των ευθυνών της τη διοίκηση της ιταλικής εταιρίας που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Τα υποτιθέμενα γρήγορα «ασημένια βέλη» της Hellenic Train, οι αμαξοστοιχίες ETR 470, παραμένουν καθηλωμένες λόγω βλαβών, ενώ οι διπλοί συρμοί Railbus δεν επανδρώνονται ακόμα και σήμερα με δύο μηχανοδηγούς, παρά τα απανωτά περιστατικά ασφαλείας στις ράγες, κατά παράβαση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας (ΓΚΚ), όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς.

Όπως τονίζουν, η ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας επαφίεται αποκλειστικά στην απαρέγκλιτη τήρηση του ΓΚΚ, ελλείψει σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας σε μεγάλο τμήμα του δικτύου.

Η ιταλική εταιρία δεν έχει χορηγήσει φορητές συσκευές GSM-R στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός ότι αυτό έχει συμφωνηθεί από τον Μάιο του 2023, ενώ μετά την τραγωδία των Τεμπών έχουν παραιτηθεί 11 μηχανοδηγοί, οι οποίοι φαίνεται πως δεν άντεξαν τις συνθήκες λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι δεν εφαρμόζεται η 11ωρη ανάπαυση στις εκτός έδρας υπηρεσίες, προγραμματίζεται διπλή ανάληψη εργασίας εντός της ίδιας ημέρας, ενώ δεν έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες αναπαύσεις του Νοεμβρίου στο σύνολο του προσωπικού.

Επίσης αναφέρουν ότι οι υπηρεσίες του Προαστιακού Αθήνας δεν έχουν το απαιτούμενο 30λεπτο διάλειμμα στη μέση της βάρδιας.

Ως προς τα δρομολόγια στην Αλεξανδρούπολη σημειώνουν πως ξεκίνησαν παρά το γεγονός ότι η εταιρία γνώριζε ότι «δεν υπάρχει επάρκεια επικοινωνιών ενώ υπάρχουν και αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις».

Καμία πίεση

Στο υπόμνημα που έστειλαν στη διοίκηση της Hellenic Train ζητούν να μάθουν τον λόγο για τον οποίο δεν ασκεί πίεση στον ΟΣΕ για την αποκατάσταση των προβλημάτων αλλά μεταφέρει τις ευθύνες στους μηχανοδηγούς. Επιπλέον ζητούν μέτρα ώστε «να καταγράφονται οι συνομιλίες μηχανοδηγών και σταθμαρχών από τη Hellenic Train, καθώς σε πρόσφατο συμβάν ο μηχανοδηγός ανέφερε ότι επανειλημμένα επικοινώνησε με σταθμό χωρίς να λάβει απάντηση, αλλά δεν μπορεί να το αποδείξει καθώς μοναδικός κάτοχος των στοιχείων είναι ο ελεγχόμενος (σ.σ.: ο ΟΣΕ)».

Από την πλευρά της η εταιρία παραδέχεται πως το ένα «ασημένιο βέλος» έχει αποσυρθεί καθώς βρίσκεται σε προγραμματισμένη βαριά συντήρηση, ενώ στα άλλα δύο έχουν προκληθεί βλάβες, με αποτέλεσμα σήμερα να δρομολογείται μόνο η μία αμαξοστοιχία, ώστε η δεύτερη που απομένει να αποτελεί ρεζέρβα. Το αποτέλεσμα είναι τα περισσότερα δρομολόγια εκτελούνται σήμερα με ηλεκτράμαξες.

Από την πλευρά τους οι μηχανοδηγοί ζητούν προγραμματισμό δρομολογίων σε χρόνους που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να σταματήσουν οι μεγάλες καθυστερήσεις που τους φέρνουν σε αντιπαράθεση με τους επιβάτες.

Το σωματείο των μηχανοδηγών «καρφώνει» την εταιρία και για την απώλεια του ταχογράφου στο περιστατικό του Δεκεμβρίου του 2023, όταν αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση συρμών του προαστιακού.

«Στη δε μία εκ των ως άνω περιπτώσεων χάθηκε με δική σας υπαιτιότητα (σ.σ.: της Hellenic Train) ο ταχογράφος αμαξοστοιχίας, η ανάλυση του οποίου θα έδινε σημαντικά στοιχεία προς αξιοποίηση στον εν λόγω μηχανοδηγό και ενδεχόμενα να είχε οδηγήσει είτε στη μη επιβολή πειθαρχικής ποινής άλλως σε σημαντικότερα ελαττωμένης από αυτή που εν τέλει του επιβλήθηκε» αναφέρει η ΠΕΠΕ σε σχετική επιστολή της.

Ζητά συνάντηση

Την ίδια ώρα, κατεπείγουσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ζητά το Σωματείο Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού, το οποίο έχει 2.000 μέλη που χρησιμοποιούν το μέσο καθημερινά στην Αττική και την Κορινθία, ζητώντας ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα που προτίθεται να λάβει για την αναγκαία ενίσχυση της ασφάλειας και τη βελτίωση των υπηρεσιών μετακίνησης.

Αφορμή για την ανησυχία του επιβατικού κοινού του προαστιακού αποτέλεσαν τα τρία περιστατικά το τελευταίο δίμηνο με την αντίθετη κίνηση δύο συρμών επί της ίδιας γραμμής στον σταθμό Αγίων Αναργύρων στις 13 Σεπτεμβρίου, την πρόσκρουση του προαστιακού σε δέντρα επί της σιδηροδρομικής γραμμής στη Σφενδάλη στις 14 Σεπτεμβρίου και την παραλίγο είσοδο συρμού σε σήραγγα του μετρό στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας στις 9 Οκτωβρίου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Ο ”ισαπόστολος” Σημίτης και άλλα καλαμπούρια

Λένε ότι και στα καλαμπούρια υπάρχουν όρια Αυτό γενικώς ισχύει αλλά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Υπάρχουν δηλαδή καλαμπουρτζήδες που δεν έχουν μέτρο και υπερβαίνουν τα...

ΟΠΕΚΕΠΕ και τυχερα λαχεια

Θα ήταν λοιπόν αστείο να δεχτεί ένας ότι τα μεγάλα κέρδη των τυχερών λαχνών τα κερδίζουν υψηλών «επιδόσεων»επιδοτούμενοι Πριν μέχρι κάποιες ολίγες δεκαετίες, ήταν...

Νέα αλητεία της κομισιόν κατά της Ελλάδας!

Σε παρεμβαση του ο Γιαννης Μανιατης αναφερει:  Άλλο ένα ατόπημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:Στην τελευταία έκδοση (Δεκεμβρίου 2024) του «Ανακαλύπτοντας την Ευρώπη», που διανέμεται κατά...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη για τον Ρόλο της Βρετανίας και ΕΣΣΔ στα «Δεκεμβριανά» και το Ιστορικό Μήνυμα του Γεγονότος για το Σήμερα

Συνεχίζοντας την προσωπική μου αναζήτηση για τον τρόπο που η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ - ΑΙ) «συγκροτεί νοήματα» περισσότερο και από το να παίζει τον...

Τεράστια καταστροφή από την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου

Σοβαροτατη καταγγελια για τεραστια καταστροφη απο την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου Συνεχίστε την αναγνωση.

Από την ημερίδα του ΠΑΣΟΚ στο ξενοδοχείο caravel2-12-25, για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και την αντιμετώπισή του

Με την συμμετοχή πλήθους στελεχών του ΠΑΣΟΚ, αυτοδιοικητικών, βουλευτών, μελών της Κεντρικής Επιτροπής, αλλά και ενεργών πολιτών, έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο caravel την Τρίτη...

Όλεθρος για τους αγρότες ο προϋπολογισμός Μητσοτάκη!

Οι αγρότες που κινητοποιούνται στα μπλόκα έχουν υπόψη τους ότι με τον Προϋπολογισμό του 2026 προβλέπεται ετήσια ΜΕΙΩΣΗ των κονδυλίων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης...

Περί «Ιθάκης» και ηθικής….

Παρακολουθώντας την τρέχουσα επικαιρότητα κάποιος, θα προσέξει την εκτεταμένη προβολή του βιβλίου του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τίτλο Ιθάκη, ανακαλώ λοιπόν αμέσως εκείνη...

Το «λαβράκι» Κάγια Κάλλας: Ήταν δυνατόν να μην γνώριζε τι συνέβαινε στη δική της υπηρεσία;

Η Λάουρα Κοβέσι «χτύπησε» και πάλι, αποκαλύπτοντας ένα νέο σκάνδαλο διαφθοράς, στην καρδιά της Ευρώπης Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO) διέταξε τη σύλληψη τριών βασικών...

Μήπως πρέπει όντως να αγιοκαταταχθεί ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο;

Γράφει ο Παναγιώτης Παύλος Πανεπιστήμιο του ΌσλοΚαθώς έχουμε ήδη εισέλθει στον Δεκέμβριο στα φετινά Χριστούγεννα του οποίου οι Έλληνες απανταχού της γης αναμένουν αδημόνως μαζί...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ψαχνουν τα τυχερά δελτία των Σαμαρτζίδου, Μαγειρία και Στρατάκη

Νέο «εμπόδιο» στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, με την απουσία της Δέσποινας Μαρκοπούλου, ορκωτής ελέγκτριας της εταιρείας SOL Η κ....

Ο Αντώνης Ψαρόπουλος, ο ανακριτής Μπακαίμης και η σύζυγος του υπουργού Γιώργου Φλωρίδη

Πραγματικά, αδιανόητο! Το αποκαλύπτει η Ελπίδα Κουτσογιάννη στο DNews… Πώς θα φαινόταν μια δίκη πολιτικού εφετείου στη Θεσσαλονίκη στην οποία ένας από τους διαδίκους θα ήταν...

Πειράματα «βελούδινης μετάβασης» από τη δημοκρατία στη δικτατορία;

Η πρόθεση της Κυβέρνησης να διεξαχθούν αρχικά οι Δημοτικές εκλογές και στο μέλλον οι Βουλευτικές μέσω και κινητού τηλεφώνου, ανοίγει το δρόμο σε νοθείεςΓιώργος...

Για τη διαμαρτυρία των αγροτών με μπλόκα στους δρόμους

Η διαμαρτυρία των αγροτών με μπλόκα στους δρόμους είναι ένα θεμιτό μέτρο διαμαρτυρίας, αλλά είναι και αθέμιτο, διότι η παρακώλυση της κυκλοφορίας, πνίγει την...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη Σχολιάζει τα Μνημόνια, το Δημοψήφισμα του 2015, τις Κυβιστήσεις, το «Τέλος των Μνημονίων» και Άλλα Τρέχοντα Ζητήματα – Μέρος 3ο

Μέρος 3ο (Τελευταίο, με  μια τοποθέτηση της ΤΝ πάνω στο ζήτημα της «επανόδου» των Σαμαρά - Τσίπρα - Πόσο «χρήσιμοι» είναι πολιτικά) Βασίλης Δημ. Χασιώτης (συνέχεια από Μέρος...

Προκόπιος Παυλόπουλος: Το «μετέωρο βήμα» του Ανθρώπου και της Ανθρωπότητας μπροστά στο κρίσιμο ζήτημα της πρόσφορης χρήσης των σύγχρονων μέσων της Τεχνητής Νοημοσύνης

Αθήνα, 1.12.2025Στην ομιλία του, κατά την παρουσίαση της μελέτης του Καθηγητή και πρώην Υπουργού κ. Παναγιώτη Ρουμελιώτη με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Αγώνας ΗΠΑ – ΚΙΝΑΣ για την Πρωτοκαθεδρία», ο πρώην...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η δηλωση-προειδοποιηση του “Φραπε”

Μια ηχηρή προειδοποίηση έκανε ο «Φραπές» γνωστός και ως Γιώργος Ξυλούρης στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ! Μάλιστα, προκάλεσε φόβο και τρόμο...

Οσμή νοθείας στην ψηφοφορία με τα κινητά!

Η κυβέρνηση προτείνει να ψηφίζουμε από το κινητό. Και το παρουσιάζουν ως «διευκόλυνση». Η αλήθεια όμως είναι πολύ πιο απλή.Όταν η ψήφος περνάει σε ένα server...

Κοινωνικές Παροχές Τέλος: Παγκόσμιες δαπάνες σχεδόν 680 δισεκατομμύρια δολάρια σε όπλα σε μόλις ένα χρόνο

Το Διεθνές Ινστιτούτο Έρευνας για την Ειρήνη της Στοκχόλμης (ЅІРRІ) ανέφερε απότομη αύξηση στα έσοδα των κατασκευαστών όπλων στην τελευταία του έκθεση με στοιχεία...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη Σχολιάζει τα Μνημόνια, το Δημοψήφισμα του 2015, τις Κυβιστήσεις, το «Τέλος των Μνημονίων» και Άλλα Τρέχοντα Ζητήματα – Μέρος 2ο

(συνέχεια από Μέρος 1) Βασίλης Δημ. Χασιώτης Χ : Αντιλαμβάνεσαι υποθέτω, ότι η αναφορά σου στη Χρυσή Αυγή, παρά τις διευκρινήσεις σου για τη διαφορά αξιών και αρχών...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ