Οι πανελλήνιες εξετάσεις από την εποχή που θεσπίστηκε το 1983 το σύστημα των δεσμών, εγγυόνταν την διασφάλιση του αδιάβλητου του συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια
Τώρα όμως η κυβέρνηση θέλοντας να αλλάξει τα δεδομένα βρίσκεται μπροστά στο κρίσιμο ερώτημα, ποιος άλλος τρόπος μπορεί να εξασφαλίσει το αδιάβλητο.
Ο εθνικός διάλογος για το νέο σύστημα αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα Νοεμβρίου, με στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή πολιτική συναίνεση
Η υπουργός παιδείας Σοφία Ζαχαράκη ανέπτυξε μια σειρά από βασικά σημεία που θα απασχολήσουν στην σχεδίαση του νέου συστήματος.
- Όλα τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων θα προέρχονται με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας, με δημοσιευμένο οδηγό βαθμολόγησης.
- Όλα τα θέματα της τράπεζας θα είναι διαθέσιμα σε όλους. Η τράπεζα θα οργανωθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
- Θα δημιουργηθεί εξωτερικό σώμα έμπειρων βαθμολογητών για δειγματοληπτικούς ελέγχους.
- Στον βαθμό του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι επιδόσειςκαι των τριών τάξεων του Λυκείου.
- Τα γραπτά θα ψηφιοποιούνται και θα αποθηκεύονται σε ειδικό αποθετήριο.
- Οι βαθμοί τετραμήνου θα μπορούν να αναπροσαρμόζονται με βάση την τελική γραπτή επίδοση, ώστε να περιοριστεί η υποκειμενικότητα και τυχόν αυθαιρεσία της προφορικής εξέτασης.
- Θα συσταθεί Ανεξάρτητη Αρχή Εξετάσεων για την εποπτεία της διαδικασίας.
Συζήτηση για την κατάργηση των Πανελληνίων
Στην εφημερίδα «Καθημερινή» η υπουργός παιδείας σημείωσε πως «είναι υπό συζήτηση η κατάργηση των Πανελληνίων για εισαγωγή στα ΑΕΙ. Και αυτό διότι το κύριο πλεονέκτημα των Πανελληνίων σε τέσσερα μαθήματα είναι ότι διασφαλίζουν το αδιάβλητο της διαδικασίας».
Στην περίπτωση που στην Κυβέρνηση δεν θελήσουν να προχωρήσουν στην κατάργηση των πανελληνίων τότε είναι πολύ πιθανό να έχουμε τις εξετάσειςγια την εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές και υψηλής ζήτησης και το εθνικό απολυτήριο να χρησιμέυει ως διαβατήριο στις σχολές χαμηλής ζήτησης ή ακόμα και στα ιδιωτικά ΑΕΙ.
