Η Ελληνική Γλώσσα και η…Παγκόσμια μέρα της – Έτσι είναι, αν Έτσι νομίζουμε

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

του Χρυσόστομου Τσιρίδη

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, ΗΤΑΝ ένα ΓΛΩΣΣΙΚΟ “θαύμα”, στην…ΕΠΟΧΗ της.

Η Ελληνική Γλώσσα και η…Παγκόσμια μέρα της. Έτσι είναι, αν Έτσι νομίζουμε.IMG 7576
ΣΗΜΕΡΑ τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά, για πολλούς λόγους, αλλά κυρίως από δικά μας λάθη, όπως θα έλεγε και ο “άγνωστος” ως ” Ό μ η ρ ο ς ή πασίγνωστος…ως “Χ ό μ ε ρ” (Homer, Λατινογραμμένος), ΈΛΛΗΝΑΣ ΠΟΙΗΤΗΣ.

Η Ελληνική Γλώσσα και η…Παγκόσμια μέρα της. Για να το δούμε.
.
“Ό μ η ρ ο ς” (!). Τί είναι αυτό; Ούτε καν διαβάζεται.
Πές μου “Χ ό μ ε ρ” να…καταλάβω (!), και γράψτο με ΛΑΤΙΝΙΚΟΥΣ χαρακτήρες (Homer) να
να ΜΠΟΡΕΣΩ να το διαβάσω.
.
Αν βέβαια επιμένεις στο…. πλήρως Ελληνόφωνο “Ομηρος”, τουλάχιστον
γράψτο “O m i r o s”, να ΜΠΟΡΩ έστω (!) να το διαβάσω
.
Κάπως έτσι θα ήταν ένας διάλογος, ενός Έλληνα με έναν “Ξένο”,
για το όνομα του Ομήρου ή του…”O m i r o s”.
.
Σημείωση: Το αμέσως παραπάνω, δείτε το, σε σχέση και με το Υστερόγραφο.
.
ΕΔΩ οδηγήσαμε, διαρκώς Συρρικνούμενη, την Ελληνογράμματη Γλώσσα μας,
ΕΜΕΙΣ και ΜΟΝΟ.
.
ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ οι… ΞΕΝΟΙ. Δανείζονται ΧΙΛΙΑΔΕΣ λέξεις, τις προσαρμόζουν
στo ΔΙΚO τους ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ-ΓΡΑΦΗ (ενδεικτικά ΕΙΚΟΝΑ), ΠΛΟΥΤΙΖΟΥΝ την ΔΙΚΗ τους ΠΛΕΟΝ Γλώσσα
και γράφουν ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ για τον Ελληνικό Πολιτισμό.. Μαγκιά τους (!)
.
Η δική μας ΑΠΟΡΙΑ βέβαια αναμενόμενη:
.
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ να “αναλύουν” (ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΝΤΑΙ) οι “ΞΕΝΟΙ” τον ΌΜΗΡΟ,
τον ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ, τον ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ, τον ΣΟΦΟΚΛΗ, τον ΠΛΑΤΩΝΑ……,
.
Χ Ω Ρ Ι Σ να “ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ”, (αναφέρω ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ) δασείες,
οξείες και περισπωμένες, “αι” και “ει”, ΔΕΚΑΔΕΣ διαφορετικές πτώσεις, “καταληκτικά” και “ακατάληκτα”,
ισοσύλλαβα και μη, ενεστωτικούς ή συντελικούς αναδιπλασιασμούς… κλπ και να…ΑΠΟΓΕΙΩΝΟΥΝ τον
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ;
.
ΟΤΑΝ, Θυμίζω ενδεικτικά,
ΕΜΕΙΣ “Κατορθώσαμε” (!) να “απαλλαγούμε” από τα καταληκτικά “η” της Υποτακτικής και “οι” της
Ευκτικής, ΜΟΛΙΣ τις τελευταίες 10ετίες (!).
.
Πού λοιπόν ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ τα “μοιραία λάθη” για την συνεχώς ΣΥΡΡΙΚΝΟΥΜΕΝΗ
πορεία της ΕΛΛΗΝΟΓΡΑΜΜΑΤΗΣ Γλώσσας:
.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ, σύντομη, τέσσερις λέξεις:
.
Στην ΑΡΧΑΙΟΠΛΗΚΤΗ Αυτοπαγίδευσή μας (και τα γνωστά ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑΤΑ),
.
που ΕΦΕΡΑΝ στις ΣΧΟΛΙΚΕΣ (!) αίθουσες τα παρακάτω…. “Εμπόδια”,
για την ΖΩΝΤΑΝΗ- Ο Μ Ι Λ Ο Υ Μ Ε Ν Η ΕΞΕΛΙΞΗ της Γλωσσας:
.
Λέω τα βασικότερα, με ένα δυο απλά ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:
.
Πρώτο: μια “ΠΟΛΥΠΛΟΚΗ”, εκλεπτυσμένα περίτεχνη, σχεδόν ΑΠΡΟΣΙΤΗ
ή μεταφορικά λεγόμενη “Α κ α δ η μ α ϊ κ ή” γραφή (λ.χ π ρ ο κ α τ ε ι λ η μ μ έ ν ο ς)
.
Δεύτερο (σχετικό επακόλουθο): την ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ-ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ διδακτική “Τυραννία”,
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ και Ετυμολόγησης (λ.χ έ λ λ ε ι ψ η, αλλά…ε λ λ ι π ή ς/
ό ρ ο φ ο ς. αλλά…δ ι ώ ρ ο φ ο / υπολείπεται, αλλά υπόλοιπο)
.
Τρίτο: Έναν ΧΑΟΤΙΚΟ ΚΛΙΤΙΚΟ…Κυκεώνα (!).
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ ο Χαοτικός “ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ”…καταλήξεων. Ξεπερνάει τα ανθρώπινα
όρια ακόμη και της… ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗΣ: “τη β ε β ή λ ω π ρ ά ξ ε ι” (ενικός) /
“τ α ι ς β ε β ή λ ο ι ς π ρ ά ξ ε σ ι ν” (πληθυντικός)
.
Τέταρτο: Τα ΤΟΝΙΚΑ “β α ρ ί δ ι α”, με τους απίστευτους ΚΑΝΟΝΕΣ και ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
τονισμού.
.
(Λ.χ Η “μυία”, η “μαία”, η “πρώρα” κ.α, περισπώνται ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΙΝ, ενώ σύμφωνα με τον ΚΑΝΟΝΑ, ΕΠΡΕΠΕ να οξύνονται, λόγω…ΚΑΘΑΡΟΥ και άρα μακρόχρονου “α”).
.
Τί να την κάνουμε την….ΚΡΙΤΙΚΗ σκέψη, όταν έχουμε την τόσο σπουδαία.. “ΓΝΩΣΗ”
Γλωσσικών Κανόνων.
.
Τί “άκουγαν” και τί ήταν ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να “μάθουν” οι Έλληνες μαθητές=φυσικοί
χρήστες και ομιλητές της Ελληνικής Γλώσσας (!).
.
Και αυτό το ΑΡΧΑΙΟΠΛΗΚΤΟ “Τσουνάμι” (δουλειά και ευθύνη των ΕΙΔΙΚΩΝ)
το ΟΝΟΜΑΖΑΜΕ……. “διδασκαλία της Ελληνικής ΓΛΩΣΣΑΣ” στα Σχολειά μας (!!!)
.
Όλα αυτά τα Αρχαία….”ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ”, ΑΚΥΡΩΣΑΝ τον συνεχώς ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΕΝΟ
ΓΛΩΣΣΙΚΟ Πλούτο, σε ΝΟΗΜΑ και ΔΥΝΑΜΙΣΜΟ, ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΩΝ=επικαιροποιημένων
ΝΟΗΜΑΤΙΚΑ και…ΦΩΝΗΤΙΚΑ δηλαδή -παραγόμενων “νέων” Λέξεων.
.
Και φτάσαμε…εδώ που φτάσαμε.
.
Η παρολίγο ΔΙΕΘΝΗΣ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ (!) Ελληνογράμματη Γλώσσα, ΗΔΗ από την εποχή
του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΣΗΜΕΡΑ να μιλιέται από περίπου 10-12 εκατομμύρια Ελλήνων,
.
ΕΝΩ (και αυτό ΚΥΡΙΩΣ να μας ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΕΙ):
.
Η ΕΛΛΗΝΟΓΡΑΜΜΑΤΗ “λέξη”, ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ (!), ΟΥΤΕ ως άκουσμα,
ΟΥΤΕ ως γραφή, από τα ΔΙΣ-Εκατομμύρια των ΞΕΝΩΝ.
.
“Παγκόσμια ημέρα της Ελληνικής Γλώσσας”. ΈΤΣΙ είναι, ΕΑΝ ΕΤΣΙ…ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ.
Την…”αισιοδοξία” μας δεν την χάνουμε.
.
ΟΜΩΣ, ας είμαστε επιφυλακτικοί στα “καλά ΛΟΓΙΑ” και…(μονο)ΗΜΕΡΕΣ
αφιερώσεις
.
Μην ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ξανά μανά να αναζητούμε “τας ρίζας και τα…σπέρματα των ριζών του α γ λ α ό ς”
.
Και ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ξανά μανά τα γνωστά…παραληρήματα, για…ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ,
.
για… τας αρετάς και το ΜΕΓΑΛΕΙΟ της ΑΡΧΑΙΑΣ (!) Ελληνικής…Γλώσσης
.
και τί είπε (!) ο τάδε και τί είπε ο δείνα “Ξένος”.
.
ΚΑΙΡΟΣ για…λίγο ΡΕΑΛΙΣΜΟ.
.
Να ξαναπατήσουμε στην Γη. Στην ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, για το καλό
και την ΣΥΝΕΧΕΙΑ της Ελληνικής Γλώσσας-Φωνής.
.
ΓΙΑΤΙ ΣΗΜΕΡΑ, με την “απρόβλεπτη” ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (Ψηφιοποίηση, Ιντερνετ, Διαδίκτυο,
ΤΕΧΝΗΤΗ νοημοσύνη, Ρομποτική κλπ) και τα “ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ” Πολιτικο-κοινωνικά
συμβαίνοντα (μεταναστεύσεις, πληθυσμιακές ανακατατάξεις, Δημογραφικά κ.α),
είναι πλέον ΩΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ και…..”πέραν” ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ.
.
Πόσοι και Πώς θα μιλούν και ΚΥΡΙΩΣ Πώς θα γράφουν,
στο άμεσο μέλλον, την ΕΛΛΗΝΙΚΗ Γλώσσα.
.
Σημείωση: Προτιμότερη θα ήταν η διατύπωση: “Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικού Πολιτισμού”.
Αυτό είναι όντως μια αδιαμφισβήτητη “ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ”.
.
Υ.Γ Μήπως σχετικά, μας “προειδοποιούσε” έμμεσα και ο ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΣ…
Xenophon Zolotas, όπως υπογράφει, ΠΡΙΝ από 70 (Εβδομήντα) περίπου χρόνια;
.
ΟΤΑΝ…. “μάζεψε” (!) και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕ με τους Ξένους, (με) ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ μεν,
πλην ΛΑΤΙΝΟΓΡΑΜΜΕΝΕΣ λέξεις.
.
Ίσως όχι για να…πουλήσει μόνο “Ελληνικότητα” στους “φτωχούς” Ξένους, όπως
ακόμη και σήμερα πιστεύουμε.
.
Πολύ Πιθανό (προσωπική εικασία) κάτι ήθελε να πει ΚΑΙ προς τους Συμπατριώτες του
Έλληνες (!).
.
Βοηθητικό, το σύντομο (2λεπτο περίπου) ΒΙΝΤΕΟ με ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ που επαναδημοσιεύω, ως προς την δυνατότητα “Γόρδιων” λύσεων ΚΑΙ στην Εξέλιξη-Διάσωση της Γλώσσας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ