Το θέμα με την κ. Παλαγγιά δεν είναι η επιστημονική της άποψη, αλλά πώς την μεταχειρίζεται (την επιστημοσύνη) για να την εκφράζει ( την άποψη!)
Ακριβώς όπως εσείς υποψιάζεστε!
Θίγοντας τα συναισθήματά μας!
Την ψυχή μας που εχάρη και την επανάκτηση μιας περηφάνιας γέννημα της συγκίνησης να ξαναδείς τους δικούς σου να βγαίνουν δυο χιλιάδες τόσα (300;) χρόνια μέσα από τα σκοτάδια!
Δεν κρίνεται η άποψή της πως μπορεί το εύρημα να αφορά ρωμαϊκό μνημείο, αλλά γιατί αυτή, η ελληνίδα αρχαιολόγος που από τα πράγματα που την έκαναν διάσημη ήταν και η αμφισβήτηση της Βεργίνας σε σχέση με το αν εκεί ήταν ο τάφος του Φιλίππου, ξανακτύπησε!
Στην χθεσινή εμφάνιση της στην Τσαπανίδου η κ. Παλαγγιά, «είδε» στον Τύμβο Κάστα ως απομίμηση του Μαυσωλείου του Οκταβιανού Αυγούστου, στον χειριδωτό χιτώνα …μόδα των Ρωμαίων κυριών…
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=FNLdwbOErA8]
στην σημασία του μνημείου την επίσκεψη χιλιάδων …Ιταλών που θα έρθουν να το δουν και προέβλεψε με ειρωνεία πως στο μνημείο έχει ταφεί ο…Πορκι, εεε… ο Μάρκος Πάρκιους Κάτων, «ήθελε να πει»!
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=UQ8_w5ltZeE]
Της «ξέφυγε» τάχα, σε ένα απολύτως απαξιωτικό λεκτικό ατόπημα και για το Μνημείο και για τον προταθέντα ένοικο Μάρκο Πάρσιους Κάτωνα! Μόνο που ήξερε τί έλεγε, με τί σκοπό το έλεγε, και τι σκόπευε!
Έτσι για να καταλάβετε, ο περί ου ο λόγος «Πόρκι» ήταν ο γιος του στωικού Κάτωνα, του ανθρώπου που σημάδεψε με την «εύλογη αποχώρησή του» την οντότητα του ανθρώπου που πεθαίνει για τις δημοκρατικές του ιδέες, ο άνθρωπος που προκάλεσε τον Ιούλιο Καίσαρα να συγγράψει τους δυο «αντικάτωνες» για να τον αντικρούσει.
Ο …Πόρκι, στον όποιον αναφέρεται η ειδήμων κυρία, ήταν με τα στρατεύματα των αντιπάλων του Οκταβιανού στην μάχη των Φιλίππων και όταν νικηθήκαν οι στρατοί του Κάσσιου και του Βρούτου, όπως αναφέρει ο Πλούταρχος, «χωρίς θώρακα και κράνος εισήλθε στις γραμμές του εχθρού για να βάλει τέλος στην ζωή του».
Για να κάνει το δηλητηριώδες «χιούμορ» της η κυρία Των Ρωμαϊκών, για να «θίξει» τον άγνωστο «ένοικο» της Αμφιπόλεως, έβανε τον Οκταβιανό να φτιάξει Πολυάνδρείο 60(!)μέτρα μεγαλύτερο του δικού του, για να τον θάψει «μαζί με τους άλλους αξιωματικούς της μάχης»!
Όλους μαζί! Αφού τους αποτέφρωσε! ´Όλους μαζί! Εχθρούς και φίλους! Κουβαλώντας τους από το πεδίο της μάχης!
Κι ένα τέτοιο μνημείο που μάλιστα ήταν επισκέψιμο και πήγαιναν να καταθέσουν τιμή οι της εποχής, ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ! Ουδέ ο Παυσανίας που περιηγήθηκε την Ελλάδα την εποχή του Αδριανού!
Η κυρία των ρωμαϊκών χρονών που είδε τον …Πόρκι, ο κύριος Φάκλαρης που ανέφερε συμφωνώντας μαζί της ότι ο Φίλιππος δεν είναι στην Βεργίνα, λέγοντας πως «ποτέ στην Ελλάδα δεν βρέθηκε ταφή ιστορικού προσώπου», η κυρία Μενδώνη που μίλησε για …κοσμοπολίτες ιδιοκτήτες στην Αμφίπολη, εκπροσωπούν την κυριαρχούσα πλέον «φωνή» της Ελλάδος !
Αυτή την μίζερη «φωνή» που κράτησε κλειστή και έρμαιο τυμβωρύχων την Αμφίπολη και άλλες περιοχές της Ελλάδος!
(Που έθαψε σε τόνους τσιμέντου την Πελάνα, που άφησε έρημη την ανασκαφή στην Ευα λουκου, που έκανε σκουπιδότοπο την περιοχή του τύμβου της Σαλαμίνας, που απομόνωσε από κάθε προσέγγιση έστω βλέμματος το μνημείο των Θερμοπυλών, που αφήνει στο έλεός τους τα ευρήματα της Μεγαλόπολης που, που…)
Είναι «φωνή» εκείνων που στο Βήμα, όταν αποκαλύφθηκε το 2012 (4/12/2012!) από την Περιστέρη ο μαρμάρινος περίβολος τείχος του μνημείου, θρηνολογούσαν προς τι τα έξοδα για την συνέχιση των έργων για το … ουτιδανό Ρωμαϊκό κατασκεύασμα!
Εκείνη την εποχή είχαν βγει φωτογραφίες του εκπληκτικού περίβολου, αλλά ο ανεπώνυμος αρθρογράφος του Βήματος δεν τις παραθέτει! (Έχει εξ άλλου να μαλώσει τον …Τζαβάρα που ξόδεψε λεφτά, 30.000 ολόκληρα ευρώ για την συνέχιση της ανασκαφής!)
Σημειώνοντας πως «η συγκεκριμένη ανασκαφή δεν έχει ορατό μέλλον αυτή την δύσκολη οικονομικά εποχή» και πως «η ταύτιση με ιστορικά πρόσωπα είναι έως και αντιεπιστημονική!!!»
Εμείς οι «αδαείς» και απέναντι οι «μονοφασικοί» ειδήμονες!
Πάντα «προϊόντα» κάποιου τύπου σπουδών, κάποιας ιδεοτροπίας, κάποιας, μοναδικής, ελληνοφοβικής εμμονής!
Ποιων την επιβεβαίωση επιζητούν, σε ποιους οφείλουν «εγγραφές», είναι δικό τους θέμα!
Δικό μας είναι να σκεπτόμαστε! Και να τους ρωτάμε!
Κι ας «ξέρουν»! Τα ξεράδια τους!