ΑΣΗΚΩΤΟ ΒΑΡΟΣ Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ
Κώστα Δημ. Χρονόπουλου
(Αρθογράφου – Σχολιογράφου)
.
Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνουμε:
Δυσβάσταχτη αύξηση του βάρους των εντύπων – ευθέως ανάλογη με την μείωση της ποιότητας τους. (!).
Το κενό που δημιούργησε η συρρίκνωση – ή και η έλλειψη- του, πάλαι ποτέ, χαρακτηριστικού γνωρίσματος: του «Ειδικού Βάρους», αναπληρώθηκε, ως μη ώφειλε, από την προσθήκη ….βάρους άσχετων αντικειμένων, ενθέτων, δώρων.
Σοβαρές οι επιπτώσεις στους διανομείς, αναγνώστες, εκδότες – επιχειρηματίες.
– Διανομείς:
Συχνά αφήνουν τα φορτία σε απόσταση από τον τόπο πώλησης, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων να τα μεταφέρουν με μεγάλη δυσκολία στο εσωτερικό.
(Σ.Σ θα πρέπει να ενταχθούν στα Β.Α.Ε= Βαρέα Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.
– Αναγνώστες: Έχουν πρόβλημα, μεταφοράς και αναγνωσιμότητας.
α. Μεταφορά: Ταλαιπωρούνται σηκώνοντας ογκώδη «πακέτα». Η γυναίκα μου φωνάζει κάθε Κυριακή που πηγαίνω για εφημερίδα: «Να πάρεις το καροτσάκι της λαϊκής». – «Μα δεν έχει σήμερα λαϊκή». – «Έχει όμως εφημερίδες. Ξέχασες που πιάστηκες, πριν ένα μήνα, και σε τρέχαμε;».
β. Αναγνωσιμότητα: έχει περιοριστεί σημαντικά, επειδή εξέλιπαν οι λόγοι αγοράς εντύπων. Οι ειδήσεις είναι ήδη γνωστές από τα ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε.
Αντί να βελτιώνεται η ποιότητα των κειμένων, εντείνεται ο ανταγωνισμός των ….προσφορών σε ένθετα, επιταγές, αντικείμενα, δωράκια (!). Ο αναγνώστης διαβάζει ….cd, dvd, western, τσιφτετέλια κ.α επίκαιρα και επιμορφωτικά.
Παράλληλα, το αγοραστικό κοινό μοιάζει με κινούμενη – ακουστική ή οπτική – άμμο. Αγοράζει διαφορετική κάθε φορά εφημερίδα, ανάλογα με τις προσφορές.
Οι, πραγματικοί, αναγνώστες διαπορούν: Τι είναι επιτέλους οι εφημερίδες; Χαρτί περιτυλίγματος, λαδόκολλες για να τυλίγουν ψάρια όπως τα παλιά χρόνια ; (Σ.Σ με μια όμως ουσιώδη – ειδοποιό διαφορά: Τότε χρησιμοποιούσαν εφημερίδες προηγούμενων ημερών, «διαβασμένες». Τώρα χρησιμοποιούν τις «αδιάβαστες», της ημέρας.
Περιζήτητα όχι τα ψάρια της ώρας / φρέσκα, αλλά τα τυλιγμένα σε φρέσκιες εφημερίδες! …. Μη χειρότερα.)
Ενοχλούνται φίλοι δημοσιογράφοι και εκδότες από την πρότασή μου: να συγχωνευθεί η ΕΣΗΕΑ με τον σύλλογο των Supermarket και των Εμπορικών καταστημάτων, προς αμοιβαίο όφελος (Άλλωστε τελευταία κάποιοι μοιράζουν δωροεπιταγές και εκπτωτικά κουπόνια για αγορά τροφίμων).
– Εκδότες –επιχειρηματίες:
Μπαίνουν, ο ένας μετά τον άλλο στο χορό και χορεύουν σαν τους καλλικάντζαρους γύρω από τον στύλο του κέρδους.
Η πολυθρύλητη : Ανεξαρτησία του Τύπου, αποτελεί ανέκδοτο κακόγουστο.
Η διαφθοροδιαπλοκή των ΜΜΕ – με οικονομικούς παράγοντες, επιχειρηματίες / εκδότες, κόμματα και πολιτικούς – ; εκτροχίασε την αποστολή του Τύπου.
Τα περισσότερα έντυπα είναι: κομματικά – οπαδικά.
Λιγοστοί οι αξιόλογοι Αρθρογράφοι – Σχολιογράφοι- Αναλυτές.
Πολλοί οι εκτελούντες …..”παραγγελιές”.
Αρκετές οι συμπαθείς μετριότητες τιτλούχων (πανεπιστημιακών κ.α) που γράφουν και προβάλλονται, λόγω “ονόματος”. (Σ.Σ. παρά το ότι οι “τίτλοι” δεν συγκινούν σήμερα ούτε τους εναπομείναντες θυρωρούς, περιέργως στα ΜΜΕνημέρωσης πουλάνε).
Τα, ανακλαστικά της αποκρουστικής εικόνας γενικευμένης διάλυσης, ΜΜΕ είναι συνυπεύθυνα για την κοινωνική αποσύνθεση!
Υ.Γ Υπό το βάρος: “ενθέτων” ανομολόγητων σκοπιμοτήτων και ανευθυνότητας, η πορεία κατολίσθησης είναι νομοτελειακά διασφαλισμένη.