Τουρκικο Ναυτικο 2030 μια απειλη που δυναμώνει ή που εγκλωβίστηκε σε “εγχώριο” αδιεξοδο? Μεγαλο ενδιαφερον εχει η πορεια του εξοπλιστικου προγραμματος του #TDK και πως αυτη επηρρεαζεται τοσο απο τις κυρώσεις #CAATSA οσο και απο εξαγωγικα ναυπηγικα προγράμματα.
Κυριο συστατικο του Εθνικού Προγράμματος ναυπηγησης #MILGEM ηταν η προμήθεια 4 κορβετών Ada που υπηρετούν σήμερα στο TDK. Το πρόγραμμα αυτο εγινε με σκοπο την αποκτηση τεχνογνωσίας (αρχικα απο Γερμανια με τις Μεκο #A100, μετα αυτονομα) αλλα και καλυψη επειγουσων αναγκων.
Οι κορβέτες #Ada class εχουν εκτοπισμα 2300 τοννων, ικανότητα φιλοξενησης ελικοπτέρου #ASW ενω ο ελαφρυς οπλισμος τους αποτελειται απο 76mm Πυροβόλο, 1 #RAM (21 θεσεων) και 8 SSM #Harpoon Block II. Διαθετει ρανταρα Smart S και σοναρ τροπιδας TBT-01 #Yakamoz ενω απουσιαζει VDS
Η ολοκληρωση των ναυπηγησεων των Batch Ι έγινε το 2019 με την F-514 #Kinaliada. Το επόμενο ναυπηγικο προγραμμα ηταν μια μεγενθυμενη Milgem κατα 10 μέτρα με την ονομασια #Istanbul. Η κλαση αυτη πλοίων φθάνει τους 3000 τόννους και εμπιπτει στην κατηγορια των ελαφρών φρεγατων
Διαθέτει 16 SSM #Atmaca κατα πλοιων, 76 Πυροβόλο ενω εγκαταληφθηκε το #RAM προς οφελος του εγχώριου #CIWS #GOKDENIZ των 35 mm και εμβέλειας 4 χλμ. Επιπρόσθετα λογω κυρώσεων #CAATSA εγκαταληφθηκε ο 16απλος #Mk41 προς οφελος 16 εγχώριου #MDAS ο οποιος θα εκτοξευει μονο ΑΑ #Hisar
Λογω της αναγκης αναπτυξης του εκτοξευτη #MDAS μαζι με τους πυραυλους #HISAR το προγραμμα εκτροχιαστηκε κατα 2 μιση τουλαχιστον χρόνια και η παράδοση της πρωτης φρεγάτας δεν αναμένεται πριν τα τέλη του 2023 (σε σχεση με μεσα του 2021 αρχικα). Τα υπολοιπα 3 πλοια δεν εχουν καν ξεκινησει η κοπη ελασματων λογω της προτεραιοποίησης παραδοσης και κατασκευής 2 κορβετων #Ada στην #Ουκρανια και αλλων 4 φρεγατων Milgem Batch II (2 κατασκευασμενων στην #Τουρκια και 2 στο #Πακισταν) εξοπλισμένων όμως με 16 CAMM ER (Albatros NG) αντι #Hisar.
Οταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα των Instanbul φρεγατων, οι 4 υπαρχουσες Meko 200 Track I #Yavuz θα αποσυρθουν. Η αντικατασταση θα ξεκινήσει το 2023/24 μετα την παραδοση της F515. Τα πλοια αυτα ηδη εχουν αρκετα θεματα στο προωστηριο σκευος τους ενω η αποφαση μη ΕΜΖ ηταν καιρια
Ο στόλος των 8 x Gabya class (πρωην OH Perry φρεγατων) αποτελειται απο τις μισες εκσυγχρονισμενες με Mk41 8 θεσεων για 32 ESSM Block I και ραντάρ Smart S mk2 ενω έχουν και νέου τυπου σοναρ τροπίδας (FERSAH).
Οι μη ΕΜΖ εδειξαν στη #Λιβυη την αναποτελεσματικοτητα τν #SM1 πυραυλων καθως παρολο που εκτοξευσαν 6 x ΑΑ πυραυλους (κατα διαφορες πηγες) δεν φέρεται να κατέρριψαν κανενα εναεριο στόχο είτε drone είτε Λιβυκα αεροσκάφη επιτηρησης. Θεωρουνται μικρης μαχητικης αξιας ενω και το πυροβόλο τους 76mm βρισκεται σε λαθος σημειο.
Τελος οι Εκσυγχρονισμένες Meko 200 Track IIa/b φερεται να εκσυγχρονίζονται τοσο σε διαδοχικα σταδια. H τελικη διαμορφωση αφορα 2x #CIWS , #Phalanx + #GOKDENIZ, ενω διαθετει ρανταρ 3D ερευνας Smart S mk2 και ASESLΑΝ MAR-D μαζι με 16 Mk41 #VLS (32 ESSM) και 16 x #SSM #Atmaca !
Οσον αφορα τα υποβρυχια διαθέτει 8 diesel U209 1400 T1/T2 (μερικως ΕΜΖ τα Τ1 με νεο περισκοπιο, συστημα μαχης και ESM) ενω τα 4 αρχικα U 209/1200 Atilay θα αποσυρθουν οταν ολοκληρωθει η ναυπηγηση των 6 AIP U214 κλάσεως Reis. Η τελευταια εχει καθυστερησει πανω απο 6 χρόνια
Καποιος μπορει να παρατηρησει πως το #TDK φερεται οχι απλα ενισχυμενο σε αριθμούς στις κυριες μοναδες επιφανειας (16 φρεγατες+4 κορβετες) αλλα και στον υποβρυχιο στόλο καθως σημερα διαθετει 12 υποβρυχια που θα αυξησει σε 14 (8 diesel +6 AIP) με μεγαλυτερες ικανοτητες.
Μαλιστα με εξαιρεση τα Atilay που εχουν τα χρόνια τους ο υπολοιπος στολος το παλαιοτερο #Preveze υποβρυχιο ειναι κατασκευής το 94 (!)
1/Mega Thread: Τουρκικο Ναυτικο 2030 μια απειλη που δυναμώνει ή που εγκλωβίστηκε σε "εγχώριο" αδιεξοδο? Μεγαλο ενδιαφερον εχει η πορεια του εξοπλιστικου προγραμματος του #TDK και πως αυτη επηρρεαζεται τοσο απο τις κυρώσεις #CAATSA οσο και απο εξαγωγικα ναυπηγικα προγράμματα pic.twitter.com/cx73BhpTJk
— Defencegreece-Media 🇬🇷 🇨🇾 (@defencegreece_m) November 1, 2021