Παρότι απαισιόδοξη για την πορεία της ελληνικής οικονομίας η Citi συνολικά, για τη Motor Oil μόνο καλά λόγια είχε στην πρόσφατη έκθεσή της για τις προοπτικές των διυλιστηρίων στην Ευρώπη.
Εκτός ότι προτείνει σύσταση buy για τη μετοχή με τιμή-στόχο τα 9,3 ευρώ, αυτό το οποίο έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι βάσει των προβλέψεών της, και εφόσον αυτές επιβεβαιωθούν, ο τίτλος της Motor Oil είναι διαπραγματεύσιμος με 5,4 φορές τα κέρδη του 2013 (το P/E δηλαδή), όταν ο μέσος όρος του κλάδου είναι στις 10,8 φορές.
Επειδή τα κέρδη είναι λίγο επίφοβα στις μέρες μας, η MOH παραμένει «φθηνή» για τη Citi ακόμα και στον δείκτη EV/EBIDTA (αξία επιχείρησης προς λειτουργικά κέρδη), που είναι ίσως και πιο σημαντικός όταν κάποιος συγκρίνει εταιρείες αυτού του κλάδου. Η MOH είναι διαπραγματεύσιμη με 4,8 φορές τα λειτουργικά κέρδη του 2013, έναντι 5,6 φορών για τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ή 15% περίπου discount.
Το discount στη μετοχή της MOH μοιάζει αδικαιολόγητο, αν ληφθούν υπόψη και οι λειτουργικοί δείκτες που υπολογίζει η Citi για την εταιρεία. Η αποδοτικότητα των επενδεδυμένων κεφαλαίων (δείκτης Return on Capital Employed) των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, για το 2013 πάντα, εκτιμάται στο 7,4%, ενώ της ΜΟΗ υπολογίζεται ότι θα είναι ακριβώς διπλάσια στο 14,8%.
euro2day.gr