Ένα νέο και πρωτότυπο σχολείο έχει δημιουργήσει ο 27χρονος Άγγελος Πατσιάς είναι δάσκαλος από τη Δράµα που πριν δύο χρόνια του ήρθε µετάθεση σε ένα τετραθέσιο δηµοτικό σχολείο κάπου στο ορεινό Ρέθυµνο, τον Φουρφουρά. Πηγαίνοντας εκεί μαζί με μία ομάδα δασκάλων τον Γιάννη Μανωλακάκη και την Γιούλη Μποσδελεκίδου, άλλαξαν τα δεδομένα της διδασκαλίας όπως την ξέραμε δημιουργώντας εκεί το «σχολείο της φύσης και των χρωµάτων». Έχοντας στο μυαλό τους τη φιλοσοφία του «βρες τον τρόπο να μαθαίνουν τα παιδιά χωρίς τα ίδια να το συνειδητοποιούν», έβαλαν στην άκρη τα εγχειρίδια των παλαιότερων και τόλμησαν να δημιουργήσουν ένα σχολείο αλλιώτικο. Οι τάξεις άλλαξαν μορφή και διακόσμηση, ενώ τα παιδιά άρχισαν να μαθαίνουν την αυτοδιαχείριση μέσα από την κουζίνα, το θερμοκήπιο, τους βοτανόκηπους και το κοτέτσι. Έγιναν οι ρεπόρτερ του «Φουρφουράς TV», βγήκαν στη φύση με το «Δίκτυο των Ορέων», λασπώθηκαν, έμαθαν τη γη, συνεργάστηκαν. Και έτσι γεννήθηκε «το σχολείο της φύσης και των χρωμάτων», ένα άκρως ενδιαφέρον υβρίδιο που έχει ως στόχο πρώτα τη μάθηση και μετά τη γνώση.
Ο Βουλευτής Δημήτριος Κ. Καμμένος δήλωσε για τη σημερινή επέτειο:
«Φτάσε όπου δεν μπορείς. Με αυτή τη φράση, ο Καζαντζάκης, στο βιβλίο του Αναφορά στον Γκρέκο, προτρέπει να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας και τους φόβους, που μας κρατάνε στάσιμους και αυτό ακριβώς κάνει ο Άγγελος Πατσιάς.
Θα ήθελα να εκφράσω το θαυμασμό μου για το σημαντικό έργο και την ανιδιοτελή προσφορά αυτού του δασκάλου. Είναι πάντα ελπιδοφόρο να υπάρχουν άνθρωποι σαν εκείνον που στους καιρούς αυτούς, που το χρήμα και ο ατομισμός έχουν διαβρώσει τα πάντα αποφασίζουν με το δικό τους μοναδικό τρόπο να αλλάξουν παγιωμένες εδώ και χρόνια αντιλήψεις περί διδασκαλίας προσφέροντας έναν σύγχρονο και διαφορετικό τρόπο που δεν επαναπαύεται στη στείρα μετάδοση της γνώσης από τα βιβλία αλλά σε μια διαδραστική εκμάθηση που περιλαμβάνει δραστηριότητες που κρατούν το ενδιαφέρον των παιδιών ζωντανό.
Ο μοναδικός τρόπος για να αλλάξει η κοινωνία μας είναι μέσα από την εξέλιξη και την προσαρμογή στα νέα δεδομένα της εποχής μας. Η εξέλιξη αυτή θα έρθει μόνο μέσα από την εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα και την καλλιέργεια των ηθών ώστε τα νέα παιδιά να μη μένουν στα στερεότυπα μιας μάθησης που θέλει το μαθητή να παπαγαλίζει για να απομνημονεύσει στοιχεία που γρήγορα θα λησμονήσει.
Ο δάσκαλος εκείνος είναι η απάντηση σε όλους τους παιδαγωγούς που βάζουν το έργο τους στη ζυγαριά μαζί με τις περικοπές των μισθών τους και θεωρούν ότι πρέπει να την ισορροπήσουν ώστε να μη γέρνει, είναι όμως και η απάντηση σε όλους εκείνους που απαξιώνουν τον δάσκαλο και την προσφορά του!
Θα ήθελα να σταθώ στη δήλωση του κ. Πατσιά ο οποίος σε σχετική ερώτηση κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης για τα παράπονα του απ΄ το Υπουργείο Παιδείας δήλωσε πως δεν έχει πλέον παράπονα, γιατί έχει να σταµατήσει να περιµένει κάτι.
Η απαξίωση του έργου και της προσφοράς της Πολιτείας μέσα από αυτή τη δήλωση θα πρέπει να μας αφυπνίσει ως Κυβέρνηση. Η Πολιτεία και δη ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης οφείλει να σταθεί δίπλα και να στηρίζει τέτοιες πρωτοβουλίες προκειμένου αφενός να διευκολύνει με τις απαραίτητες δομές το έργο τους και αφετέρου να κάνει γνωστό μέσα από σεμινάρια τον πρωτότυπο αυτό τρόπο διδασκαλίας ώστε να ανοιχτεί ένας δίαυλος επικοινωνίας και να ακολουθήσουν το παράδειγμα του και άλλα σχολεία ανά την Ελλάδα.
Θερμά συγχαρητήρια και πάλι σε αυτόν τον ελπιδοφόρο νέο που αντί να εκτελέσει κατά γράμμα τις συμβατικές του υποχρεώσεις ως δάσκαλος όπως κάνουν χιλιάδες συνάδελφοι του, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και με προσωπικό κόπο και μεράκι αποφάσισε να αλλάξει το σύστημα παιδείας εκ των έσω».
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ K. ΚΑΜΜΕΝΟΣ
Βουλευτής Β’ Πειραιά