Άλλο θεσμικό πλαίσιο με άλλες διαδικασίες δρομολογεί η κυβέρνηση για το καθεστώς χορήγησης αδειών διπλώματος οδήγησης, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το επερχόμενο σχέδιο νόμου, σημείωσε:
«Είναι γνωστό σε όλους ότι στις υπηρεσίες που δίνονται εξετάσεις σε όλη την Ελλάδα για την άδεια οδήγησης δεν έχουμε τις καλύτερες συνθήκες. Δεν έχουμε τις διαφανέστερες συνθήκες. Γνωρίζουμε όλοι ότι υπάρχουν φαινόμενα χρηματισμού στην καλύτερη περίπτωση. Υπάρχουν καταγγελίες ότι κάποιες άδειες οδήγησης δεν έπρεπε να έχουν δοθεί. Το βέβαιο είναι ότι δεν έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε να έχουμε, δηλαδή πολίτες που να ξέρουν να οδηγούν, ή ένα σύστημα που θα λειτουργεί με αντικειμενικότητα και διαφάνεια. Δεν μπορούμε να κλείνουμε άλλο τα μάτια, και σαν κοινωνία και σαν Πολιτεία. Άρα θα πάμε σε μία άλλη λογική για τις εξετάσεις των αδειών οδήγησης. Σε αυτό χρειάζεται συστράτευση και των πολιτών. Πρέπει η πολιτεία να λάβει τα μέτρα, ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο, άλλες διαδικασίες».
«Οι πολίτες να μην ενδίδουν σε κυκλώματα και εξεταστές»
Αναφερόμενος στα διάφορα κυκλώματα που έχουν στηθεί γύρω από τις εξετάσεις, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε:
Πρέπει και οι πολίτες να μην ενδίδουν στα κυκλώματα και στους εξεταστές που είναι στη λογική που είναι σήμερα και αυτό θα επιχειρήσουμε να το κάνουμε μαζί με την αλλαγή πάρα πολλών πραγμάτων στο χώρο των μεταφορών, της Οδικής Ασφάλειας, του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, των στρεβλώσεων που βρήκαμε. Πιστέψτε με είναι πολλές, πάρα πολλές. Σε κάθε γωνιά της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών βρίσκουμε γκρίζες ή μαύρες ζώνες και θεωρώ ότι στο σχέδιο, που σε μία εβδομάδα περίπου, θα συζητάμε στο ελληνικό κοινοβούλιο, θα αναδειχτούν όλα αυτά τα πράγματα και θα αναδειχθεί και ποιος έχει ευθύνες, γιατί δημιούργησαν τις γκρίζες ζώνες.
Το παράδειγμα των ΚΤΕΟ
Για να εξηγήσει την πολιτική που θα υιοθετήσει η κυβέρνηση γύρω από το ζήτημα, ο υπουργός αναφέρθηκε στο παράδειγμα των ιδιωτικών ΚΤΕΟ:
«Να σας πω ένα παράδειγμα: Όταν έγιναν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ στο υπουργείο υπήρχε σύστημα online επιτήρησης της δουλειάς των ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Το σύστημα αυτό έκλεισε με υπουργική απόφαση. Αν δείχνει κάτι αυτό, εμείς δείχνουμε ότι είμαστε ακριβώς στον αντίποδα αυτής της λογικής και αυτής της πολιτικής. Το ίδιο ισχύει με τα ταξί. Το ίδιο ισχύει με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Έχουμε καταγγελίες πολιτών που αγόρασαν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και όταν πήγαν στην αντιπροσωπεία κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει αν αυτό το αυτοκίνητο είναι «μαϊμού», όπως λέμε, πλαστό και αυτοκίνητο ή όχι. Ξέρουμε τι γίνεται με τις εισαγωγές αυτοκινήτων και πως κάποιοι επιχειρούν να εισάγουν φθηνότερα αυτοκίνητα, αλλάζοντας τα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Πώς τα πουλάνε ακριβότερα ξανα-αλλάζοντας τα χιλιόμετρα στα κοντέρ και μία σειρά από στρεβλώσεις που υπάρχουν, που θα διορθωθούν.
Είναι ντροπή να υπάρχουν οι ουρές που υπάρχουν στα γκισέ των Περιφερειών στις αντίστοιχες υπηρεσίες. Είναι ντροπή να υπάρχουν άνθρωποι που διεκπεραιώνουν ή εταιρείες που διεκπεραιώνουν τέτοιου είδους συναλλαγές».
Καταλήγοντας ο κ. Σπίρτζης σημείωσε πως, «αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι οι πολίτες να εξυπηρετούνται από το σπίτι τους, από την εργασία τους, μέσω διαδικτύου και να καταργηθεί επιτέλους η ουρά. Να καταργηθεί η γκρίζα ζώνη, να καταργηθεί ο μεσολαβητής και το «γρηγορόσημο»».