Όταν μία εταιρεία πτωχεύει, η επανεκκίνηση της με άλλη μορφή είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και δύσκολη. Φανταστείτε τι θα συμβεί όταν πτωχεύει μία ολόκληρη βιομηχανία, ένας ολόκληρος κλάδος. Ειδικά όπως ο κλάδος των αερομεταφορών, σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκάλυψε χθες το Ολυμπία, οδηγείται σε παγκόσμια κατάρρευση. Δεκάδες χιλιάδες απολύσεις, χιλιάδες καθηλωμένα αεροσκάφη, απανωτές πτωχεύσεις, θα φέρουν ως πρώτο αποτέλεσμα την ραγδαία μείωση της προσφοράς. Όταν και εάν ξαναπετάξουν εταιρείες, τα μέτρα ασφαλείας που θα υποχρεωθούν να τηρήσουν, θα μειώσουν τις παρεχόμενες θέσεις ανά δρομολόγιο. Ενώ ειδικά στα υπερατλαντικά ταξίδια οι προσφερόμενες θέσεις και δρομολόγια θα είναι ελάχιστες, αφού ήδη ακόμα και οι αεροπορικές εταιρείες που συνεχίζουν να λειτουργούν, έχουν καταργήσει σχεδόν το σύνολο τους.
Δεν χρειάζεται λοιπόν ιδιαίτερη μελέτη για να διαπιστώσει κανείς πως τα ταξίδια στο άμεσο μέλλον θα αποτελούν είδος πολυτελείας. Κάτι σαν την δεκαετία του 60. Ξεχάστε τις φτηνές πτήσεις, τον μαζικό τουρισμό, τις ολιγοήμερες αποδράσεις για αναψυχή.
Αυτό το μέλλον δυστυχώς είναι εξαιρετικά ζοφερό για την Ελλάδα και την οικονομία της, καθώς λόγω της γεωγραφικής μας θέσης, οι φθηνές πτήσεις είναι ο μοναδικός τρόπος για να έρθει τουρισμός από τις εύπορες χώρες. Δεν υπάρχει δυστυχώς άλλος τρόπος, πλην φυσικά της κρουαζιέρας.
Υπάρχει σωτηρία; Εάν η Ελλάδα αντιδράσει άμεσα, υπάρχει σωτηρία και μάλιστα η δυνατότητα να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων χωρών. Σ’ αυτό όμως θα αναφερθούμε σε επόμενο άρθρο.