Εξω απο την κυβερνηση το ΔΗΚΟ. Το ΑΚΕΛ στον ρόλο του ρουφιάνου;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

20140222-065841.jpg

Απόφαση για την έξοδο από το κυβερνητικό σχήμα έλαβε το Εκτελεστικό Γραφείο του Δημοκρατικού Κόμματος, μετά τη μαραθώνια συνεδρία που ολοκληρώθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα.

22 μέλη ψήφισαν υπέρ της αποχώρησης, 15 υποστήριξαν την παραμονή στην Κυβέρνηση και 2 τήρησαν αποχή.

Μ’ ενδιαφέρον αναμένεται η συνεδρία της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος την ερχόμενη Τετάρτη, που θα τοποθετηθεί επί της τελικής
απόφαση του Εκτελεστικού.

Η αποχώρηση αφορά τους τέσσερις υπουργούς, Ενέργειας, Άμυνας, Παιδείας και Υγείας, όπως και τους προέδρους των Ημικρατικών Οργανισμών –ΑΗΚ, ΚΟΤ, ΚΟΑ και Οργανισμού Χρηματοδότησης Στέγης, όχι όμως τα μέλη των ΔΣ.

Ως ημερομηνία αποχώρησης ορίστηκε με πρόταση του Νικόλα Παπαδόπουλου η 4η Μαρτίου, ωστόσο οι τέσσερις υπουργοί δήλωσαν ότι θα αποχωρήσουν μετά τη συνεδρία της Κεντρικής Επιτροπής, θιγμένοι από τις υπόνοιες κάποιων μελών ότι η υποστήριξη της θέσης για παραμονή στην Κυβέρνηση –υπέρ της οποίας ψήφισαν και οι τέσσερις- συνδέεται με το γεγονός ότι είναι Υπουργοί.

Κρίσιμη για το μέλλον της συγκυβέρνησης αποδείχτηκε η πρώτη συνεδρίαση του Εκτελεστικού Γραφείου του ΔΗΚΟ υπό τη νέα του σύνθεση που άρχισε στις 4 το απόγευμα. Ενώπιον του Εκτελεστικού Γραφείου βρίσκονται δύο προτάσεις:

Ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ, Νικόλας Παπαδόπουλος πρότεινε αποχώρηση από την κυβέρνηση, ενώ ο τέως Πρόεδρος Μάριος Καρογιάν εισηγήθηκε παραμονή στο κυβερνητικό σχήμα υπό προϋποθέσεις.

Στην ομιλία του ο Νικόλας Παπαδόπουλος χρησιμοποίησε έντονους χαρακτηρισμούς κατά του προέδρου Αναστασιάδη και εξαπέλυσε σφοδρή κριτική για τους χειρισμούς του στο Κυπριακό, λέγοντας μάλιστα ότι «αθέτησε τη συμφωνία με το ΔΗΚΟ» και ότι «η συμφωνία με τον Ντερβίς Έρογλου εξυπηρετεί τα σχέδια των Τούρκων».

Τοποθετήσεις στελεχών

Ο τέως Πρόεδρος του ΔΗΚΟ, Μάριος Καρογιάν επιχειρηματολόγησε υπέρ της παραμονής στην κυβέρνηση υπό όρους και προϋποθέσεις. Ο Μάριος Καρογιάν αναπτύσσει τις δικές του θέσεις και απαντά στα επιχειρήματα του Νικόλα Παπαδόπουλου. Ο κ. Καρογιάν δεν εξωράισε το κοινό ανακοινωθέν, τόνισε ότι υπάρχουν ασάφειες στην κοινή διακήρυξη και σημεία που πρέπει να διευκρινιστούν. Ωστόσο, διατύπωσε την άποψη ότι το ΔΗΚΟ πρέπει να είναι παρόν στις διαπραγματεύσεις και εισηγήθηκε επικαιροποίηση της προεκλογικής συμφωνίας του κόμματος με τον πρόεδρο Αναστασιάδη.

Ανέφερε τέλος ότι ενδεχόμενη φυγή του ΔΗΚΟ από την κυβέρνηση θα αποδυναμώσει το ρόλο του κόμματος. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Κοινό Ανακοινωθέν είναι κακό και προβληματικό» σημείωσε στη δική του τοποθέτηση ο Αντιπρόεδρος του ΔΗΚΟ, Χρίστος Πατσαλίδης και πρόσθεσε «να δώσουμε χρόνο στον Αναστασιάδη για διόρθωση».

Ο Μάρκος Κυπριανού παίρνοντας το λόγο είπε ότι το κοινό ανακοινωθέν είναι προβληματικό. «Το είπα από πολύ πιο πριν ότι καλύτερα να αρχίζαμε συνομιλίες χωρίς ανακοινωθέν διότι δεν θα παίρναμε αυτά που επιδιώκαμε. Δεν συμφωνώ με όλες τις αναλύσεις του Νικόλα Παπαδόπουλου», σημείωσε ο κ. Κυπριανού, προσθέτοντας ωστόσο ότι σίγουρα δεν συμφωνεί και με την ανάλυση του προέδρου Αναστασιάδη.

Η εισήγησή του Μάρκου Κυπριανού είναι να διατηρηθούν οι διαφωνίες του κόμματος και να απευθυνθούν προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ζητώντας του να ξεκαθαρίσει ότι το περιεχόμενο της λύσης είναι σαφές και προς τις δύο πλευρές, αφού ως γνωστό ο Ντερβίς Ερογλού δίνει διαφορετική ερμηνεία στο κοινό ανακοινωθέν.

Ο κ. Κυπριανού ζήτα επίσης να τοποθετηθεί και δεύτερος εκπρόσωπος του ΔΗΚΟ στη διαπραγματευτική ομάδα για το Κυπριακό, ενώ τονίζει ότι πρέπει να γίνονται τακτικές ενημερώσεις από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και το διαπραγματευτή Ανδρέας Μαυρογιάννη προς την ηγεσία του ΔΗΚΟ

Ο Νίκος Κλεάνθους – μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας για το Κυπριακό – στη δική του τοποθέτηση ανέφερε ότι η διαπραγματευτική ομάδα δεν ήταν καν ενήμερη και πρόσθεσε ότι στην πρώτη κιόλας συνεδρία τους έφεραν το κοινό ανακοινωθέν, το οποίο ήταν συμπληρωμένο κατά 90%. Ο κ. Κλεάνθους, ο οποίος διαφωνεί με το περιεχόμενο του κοινού ανακοινωθέντος, τόνισε ότι συμφωνεί με την εισήγηση του Νικόλα Παπαδόπουλου για αποχώρηση από την κυβέρνηση. Σημειώνεται ότι το Νίκος Κλεάνθους δεν έχει δικαίωμα ψήφου στο Εκτελεστικό Γραφείο.

Η Αντιγόνη Παπαδοπούλου εξέφρασε την άποψη ότι το Κοινό Ανακοινωθέν είναι επαναφορά του Σχεδίου Ανάν και προνοεί παρθενογένεση και τόνισε ότι σημασία έχει η συμφωνία του ΔΗΚΟ με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, την οποία ο Νίκος Αναστασιάδης δεν τήρησε. Επίσης, ανέφερε ότι νιώθει προδομένη από τον Πρόεδρο Αναστασιάδη και τάχθηκε υπέρ της αποχώρησης από την Κυβέρνηση.

Ο υπουργός Άμυνας Φώτης Φωτίου χαρακτήρισε «μέγα πολιτικό λάθος» να εγκαταλείψει το ΔΗΚΟ την κυβέρνηση τώρα. Σημείωσε ότι πρέπει να παραμείνει και να βοηθήσει να αποτραπούν τυχόν αρνητικές εξελίξεις. «Η πολιτική σταθερότητα είναι καθοριστικής σημασίας σ’ αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνά ο τόπος» ανέφερε και τάχθηκε υπέρ της συνάντησης της ηγετικής ομάδας του κόμματος με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Παραβίαση προεκλογικής συμφωνίας ΔΗΚΟ – Αναστασιάδη Λόγο για παραβίαση της προεκλογικής προγραμματικής συμφωνίας του προέδρου Αναστασιάδη με το ΔΗΚΟ κάνει ο Νικόλας Παπαδόπουλος με αφορμή το κοινό ανακοινωθέν Αναστασιάδη – Έρογλου, συμφωνία όπως την ονομάζει ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ. Στην πρόταση που υποβάλλει ενώπιον του Εκτελεστικού Γραφείου, ο Νικόλας Παπαδόπουλος καταγγέλλει τα εξής σε σχέση με την κοινή διακήρυξη:

1. Παραπέμπει σε κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας και σε «παρθενογένεση»

Στη Συμφωνία Αναστασιάδη-Έρογλου πουθενά δεν αναφέρεται η Κυπριακή Δημοκρατία ούτε φυσικά αναφέρεται οτιδήποτε για μετεξέλιξή της. Αντίθετα, οι διατυπώσεις που γίνονται στη Συμφωνία αφήνουν τη δυνατότητα στην άλλη πλευρά, αλλά και σε τρίτους, να προβούν σε πολιτικές ερμηνείες, οι οποίες είναι επιζήμιες για την Κυπριακή Δημοκρατία. Ήδη, η τουρκική ερμηνεία της Συμφωνίας δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Αυτό είναι σε πλήρη αντίθεση με το σημείο 2 του κεφαλαίου 6 («Χαρακτηριστικά λύσης») της προεκλογικής συμφωνίας όπου αναφέρεται ότι: «Το κυπριακό κράτος πρέπει να έχει μία και μόνη κυριαρχία, διεθνή προσωπικότητα και ιθαγένεια και να είναι μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας».

2. Παραχωρεί χωριστή κυριαρχία στους Τουρκοκύπριους, πριν καν αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις και ανεξαρτήτως της έκβασής τους.

Πιο συγκεκριμένα, η Συμφωνία Αναστασιάδη–Ερογλου:

• Ορίζει ότι η κυριαρχία «εκπηγάζει εξίσου από Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους».

• Αναφέρει ότι οι «Τουρκοκύπριοι» και οι «Ελληνοκύπριοι» θα έχουν το δικό τους «συνιστών κράτος» και θα έχουν τη δική τους ιθαγένεια, έστω κι αν χαρακτηρίζεται «εσωτερική».

• Ορίζει ότι το κατάλοιπο εξουσίας θα ανήκει στα «συνιστώντα κράτη», χωρίς μάλιστα να έχει συμφωνηθεί ποιες θα είναι οι εξουσίες της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης. Αυτά είναι σε πλήρη αντίθεση με το σημείο 2 του κεφαλαίου 6 («Χαρακτηριστικά λύσης») της προεκλογικής συμφωνίας όπου αναφέρεται ότι: «Το κυπριακό κράτος πρέπει να έχει μία και μόνη κυριαρχία, διεθνή προσωπικότητα και ιθαγένεια και να είναι μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας». καθώς και με το σημείο (β) του κεφαλαίου 7 («Νέος κύκλος συνομιλιών») της προεκλογικής συμφωνίας όπου αναφέρεται ότι: «Προ της έναρξης του νέου κύκλου συνομιλιών θα πρέπει να συμφωνηθεί με σαφήνεια η βάση των διαπραγματεύσεων και πως το καθεστώς που θα προκύψει θα διασφαλίζει πλήρως τη μία και διεθνή προσωπικότητα, τη μία και μόνη κυριαρχία και τη μία και μόνη ιθαγένεια της Κυπριακής Δημοκρατίας καθώς και την μετεξέλιξη της σε ομοσπονδιακό κράτος».

3. Επαναφέρει την έννοια της διπλής ιθαγένειας.

Στη Συμφωνία Αναστασιάδη–Ερογλου προνοείται ότι οι πολίτες θα έχουν «ομοσπονδιακή» ιθαγένεια ΚΑΙ «εσωτερική ιθαγένεια» του «συνιστώντος κράτους». Αυτό, είναι σε πλήρη αντίθεση με το σημείο 2 του Κεφαλαίου 6 («Χαρακτηριστικά λύσης») της προεκλογικής συμφωνίας όπου αναφέρεται ότι: «Το κυπριακό κράτος πρέπει να έχει μία και μόνη κυριαρχία, διεθνή προσωπικότητα και ιθαγένεια και να είναι μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας». καθώς και με το σημείο (β) του κεφαλαίου 7 («Νέος κύκλος συνομιλιών») της προεκλογικής συμφωνίας όπου αναφέρεται ότι: «Προ της έναρξης του νέου κύκλου συνομιλιών θα πρέπει να συμφωνηθεί με σαφήνεια η βάση των διαπραγματεύσεων και πως το καθεστώς που θα προκύψει θα διασφαλίζει πλήρως τη μία και διεθνή προσωπικότητα, τη μία και μόνη κυριαρχία και τη μία και μόνη ιθαγένεια της Κυπριακής Δημοκρατίας καθώς και την μετεξέλιξη της σε ομοσπονδιακό κράτος».

4. Παραβιάζει τις προϋποθέσεις έναρξης νέας διαδικασίας διαπραγματεύσεων.

Η Συμφωνία Αναστασιάδη – Έρογλου είναι διάσπαρτη με εποικοδομητικές ασάφειες, οι οποίες ήδη τυγχάνουν διαφορετικών ερμηνειών από την τουρκική πλευρά. Η ύπαρξη εποικοδομητικών ασαφειών παραβιάζει την προεκλογική συμφωνία η οποία προβλέπει ότι (κεφάλαιο 7, σημείο (β)): «Προ της έναρξης του νέου κύκλου συνομιλιών θα πρέπει να συμφωνηθεί με σαφήνεια η βάση των διαπραγματεύσεων και πως το καθεστώς που θα προκύψει θα διασφαλίζει πλήρως τη μία και διεθνή προσωπικότητα, τη μία και μόνη κυριαρχία και τη μία και μόνη ιθαγένεια της Κυπριακής Δημοκρατίας καθώς και την μετεξέλιξη της σε ομοσπονδιακό κράτος».

5. Αναγνωρίζει την ύπαρξη συμφωνηθέντων θεμάτων και επικυρώνει έτσι το «έγγραφο Downer» με τις «γενναιόδωρες προσφορές» Χριστόφια.

Στη Συμφωνία Αναστασιάδη – Έρογλου αναφέρεται ότι «όλα τα άλυτα θέματα του πυρήνα (του Κυπριακού) θα είναι στο τραπέζι», γεγονός που αναγνωρίζει την ύπαρξη «λυμένων θεμάτων» και κατά συνέπεια επικυρώνει το «έγγραφο Downer» και τις «γενναιόδωρες προσφορές» Χριστόφια. Αυτό παραβιάζει την τελευταία παράγραφο του κεφαλαίου 5 της προεκλογικής συμφωνίας («Συνολικό πλαίσιο προτάσεων για λύση») όπου αναφέρεται ότι: «Επιβάλλεται πριν από την έναρξη ενός νέου κύκλου συνομιλιών η αξιολόγηση των προτάσεων που υποβλήθηκαν μέχρι τώρα στα πλαίσια του ενδοκυπριακού διαλόγου. Προτάσεις και προσφορές που υποβλήθηκαν κατά τον τελευταίο κύκλο συνομιλιών από την πλευρά μας ή και συγκλίσεις που υπήρξαν κατά τη διάρκεια των συνομιλιών και βρίσκονται σε πλήρη δυσαρμονία με το καλώς νοούμενο συμφέρον του λαού και τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες και απορρίπτονται από τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελληνοκυπρίων και της ηγεσίας τους να αποσυρθούν».

6. Επαναφέρει τη φιλοσοφία, αλλά και φρασεολογία και πρόνοιες του σχεδίου Ανάν.

Η Συμφωνία Αναστασιάδη – Έρογλου επαναφέρει τη φιλοσοφία αλλά και φρασεολογία και πρόνοιες του Σχεδίου Ανάν. Αυτό παραβιάζει την προτελευταία παράγραφο του κεφαλαίου 6 της προεκλογικής συμφωνίας («Χαρακτηριστικά λύσης») όπου αναφέρεται ρητά: «Το σχέδιο Ανάν, η φιλοσοφία του, η αρχιτεκτονική του και οι αρχές του απορρίφθηκαν από τη συντριπτική πλειοψηφία του Κυπριακού Ελληνισμού, επειδή ο λαός έκρινε ότι συγκρούεται με τις αρχές μιας λειτουργικής, βιώσιμης και δίκαιης λύσης. Συνεπώς η επαναφορά του ίδιου σχεδίου στο σύνολο του ή με φραστικές ή διακοσμητικές αλλαγές είτε η διαμόρφωση ενός νέου σχεδίου που θα είναι παραλλαγή του σχεδίου Ανάν, δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει αποδεκτή».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ