Δημήτρης Καμμένος: Το λαθρεμπόριο τσιγάρων δεν θα το πατάξουν οι τσιγαράδες αλλά κυρίαρχες κυβερνήσεις

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αγαπητοί συνάδελφοι, η σημερινή μου ομιλία θα χωριστεί σε δύο βασικά κομμάτια. Έχουμε κάνει πολύ μεγάλη συζήτηση στην Επιτροπή και ακούσαμε προσεκτικά όλους τους φορείς. Είναι πάρα πολλοί οι εμπλεκόμενοι φορείς στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και είχαμε την τύχη να ενημερωθούμε για ζητήματα, για τα οποία δεν είχαμε την τύχη είτε στην ιδιωτική είτε στην πολιτική μας ζωή μέχρι σήμερα να ενημερωθούμε, όπως για παράδειγμα, με τις εισηγήσεις του Προέδρου των καπνοβιομηχάνων όπως και του Προέδρου των τελωνειακών υπαλλήλων.
Όπως είπα και στην εισήγησή μου στις Επιτροπές, το κράτος αυτό λειτουργούσε υπό πλήρη ανομία. Αυτή η Κυβέρνηση έρχεται να βάλει κάποιους νόμους και κανόνες, όχι μόνο για τα φορολογικά έσοδα αλλά για να μπορεί ο πολίτης να αισθάνεται ασφαλής όταν κάνει χρήση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας με τον έλεγχο του κράτους, το οποίο πρέπει να είναι παντού και να επιβλέπει εάν είναι ασφαλή το προϊόν ή η υπηρεσία που απολαμβάνει ο πολίτης.
Έθιξα και το θέμα με τα τσιγάρα και τα κοντέινερ και «επί προσωπικού» το έθεσα στον Πρόεδρο των τελωνειακών, δηλαδή ότι υπήρχε μεγάλη ευθύνη για τα κοντέινερ που χάθηκαν στη Θεσσαλονίκη, στον ΟΛΘ, τα οποία έφυγαν σε λιμάνια που δεν ξέρουμε, διότι δεν υπήρχε κανένα σύστημα ιχνηλάτησης, παρακολούθησης και αποθήκευσης.
Τα τσιγάρα ήταν για δέκα χρόνια μέσα στις αποθήκες και είχαν λήξει. Και θα το πω για τα Πρακτικά ότι η τότε διοίκηση προτίμησε, αντί να τα κάψει με 50.000 ευρώ, να πληρώσει φόρους και δασμούς 1.800.000 ευρώ. Δηλαδή στην ουσία προτίμησε να ζημιώσει το δημόσιο. Και το ποσό των 1.800.000 ευρώ είναι το 50% των δασμών των ληγμένων τσιγάρων σε μια αποθήκη. Και όλα αυτά φύγανε ένα βράδυ, χωρίς να ξέρει κανείς τίποτα: ούτε ο φύλακας, ούτε η διοίκηση, ούτε οι τελωνειακοί υπάλληλοι. Κανένας!
Θα πρέπει να υπάρξει σοβαρότητα πάνω στο κομμάτι, το οποίο αφορά ειδικά στα καπνικά προϊόντα. Έχω συζητήσει με πάρα πολλούς φορείς, έχω συζητήσει κατ’ ιδίαν με τον ίδιο τον Υπουργό αλλά και με συναδέλφους από όλα τα κόμματα, εκτός της Χρυσής Αυγής, για το ζήτημα της τροπολογίας που έχω καταθέσει για την προστασία του ποσοστού περιθωρίου των λιανοπωλητών των καπνικών προϊόντων.
Θα έρθω, όμως, μετά το μέσον της εισήγησής μου σε αυτό το ζήτημα και θα διαβάσω και θα φέρω και στοιχεία και αποδείξεις δικαστηρίων ευρωπαϊκών, που λύνουν και το θέμα γιατί υπήρχε μια απορία αν και κατά πόσον αντιβαίνει την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Θέλω να πω εδώ ότι τα φορολογικά έσοδα -και για τα Πρακτικά θα πρέπει να τα πω άλλη μία φορά αν και κουράζουμε, αλλά είναι καλό να ενημερώνεται ο Έλληνας πολίτης και οι συνάδελφοί μας- ότι στα μεγάλα ελεγκτικά κέντρα από το ΚΕΦΟΜΕΠ τα στοιχεία δηλώνουν ότι το 2014 είχαμε 250 εκατομμύρια ευρώ σύνολο βεβαιωμένων οφειλών, το 2015 είχαμε 417 εκατομμύρια ευρώ, αύξηση 67%. Στην ίδια βάση το 2015 έγιναν 24.273 μερικοί επιτόπιοι έλεγχοι έναντι των 4.601 που έγιναν το 2014. Εκδόθηκαν 1.058 εισαγγελικές παραγγελίες έναντι 956 το 2014. Υπήρξαν 657 ανοίγματα λογαριασμών έναντι 1.031 το 2014 και βεβαιώθηκαν φόροι 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ έναντι 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ το 2014.
Όσον αφορά τα καπνικά προϊόντα για το 2014 θα πρέπει να συγχαρούμε τις υπηρεσίες της Κυβέρνησης των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και του ΣΥΡΙΖΑ και του Υπουργείου Οικονομικών και τις γνώσεις του Υπουργού, ο οποίος είναι και ειδικός στα θέματα και έχει τον έλεγχο –ξέρω που το λέω και δεν του πλέκω το εγκώμιο- γιατί ξέρει τη δουλειά.
Είχαμε, λοιπόν, το 2014 11.754 ελέγχους, με ποσό βεβαίωσης 59.894.357 ευρώ και το 2015 είχαμε 6.585 ελέγχους με ποσό βεβαίωσης 147.664.000 ευρώ, τα τριπλάσια σχεδόν έσοδα με λιγότερους ελέγχους.
Όσον αφορά τα καύσιμα –θα έρθουμε και σε αυτό αργότερα- μέσα στον χρόνο είχαμε 27.000 ελέγχους με ποσό βεβαίωσης 18 εκατομμύρια ευρώ, το 2015 είχαμε 8.800 ελέγχους με ποσά βεβαίωσης 13.800.000 ευρώ.
Την πρόταση που έκανα στην Επιτροπή την καταθέτω και σήμερα. Την ξέρει ο Υπουργός. Από το σύνολο βεβαίωσης, για παράδειγμα από τη λίστα Λαγκάρντ, μόνο η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξαρτήτων Ελλήνων κατάφερε να εισπράξει 175 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι προηγούμενες κυβερνήσεις το 2014 είχαν εισπράξει μόνο 26.620.000 ευρώ. Από αυτά, θα μπορούσε και θα έπρεπε η Κυβέρνηση με κυβερνητική απόφαση να πάρει ποσό που αντιστοιχεί στα 2 εκατομμύρια ευρώ ανά ένα σκάνερ για κάθε τελωνείο, να δώσουμε 20 εκατομμύρια ευρώ τις μίζες, να πάρουμε δέκα σκάνερ και να μην αναγκαστούμε να τα πάρουμε από καμία «PHILIP MORRIS», από κανέναν Καρέλη και από κανέναν καπνοβιομήχανο, κάτι που αποτελεί σύγκρουση συμφερόντων και είναι σαφή τα άρθρα που απαγορεύουν κάτι τέτοιο όχι μόνο στην εμπορία, στην αγορά ή στη δωρεά του σκάνερ, αλλά και στη διαχείριση του λογισμικού.
Οπότε αυτή η πρότασή μου είναι επίσημη, μένει και θα την κάνω και ερώτηση και θα επέμβω μέσα στον χρόνο, έτσι ώστε να πάρουμε το κονδύλι και εμείς μόνοι μας με δικά μας λεφτά, χωρίς να πειράξουμε κανένα δημόσιο ταμείο, να πάμε να πάρουμε τα σκάνερ για να φέρουμε τα διαφυγόντα έσοδα τα οποία, όπως είπε και ο κ. Αμυράς προηγουμένως και όπως γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ξεπερνούν, τα 600 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Άρα δεν έχουμε να συζητήσουμε κάτι. Το έξοδο των 20 εκατομμυρίων ευρώ από μίζες με έσοδα 650 εκατομμύρια ευρώ δεν είναι κάτι το οποίο πρέπει να συζητήσουμε. Είναι θέμα κοινής λογικής και πρέπει να συμβεί.
Όσον αφορά τα τελωνεία –και κλείνω με τα οικονομικά για να πάμε και στο θέμα της τροπολογίας- για το εξάμηνο είχαμε έσοδα το 2016, 6.131 με έσοδα εξαμήνου από τα τελωνεία 5.630. Τα έχουμε ανά μήνα. Τα τελωνεία έχουν περισσότερα έσοδα. Στο σύνολο φτάνει το 9% η αύξηση των εσόδων. Δεν καταθέτω τους πίνακες γιατί τους έχει καταθέσει παλαιότερα και ο αξιότιμος κύριος Υπουργός.
Πάμε τώρα να δούμε λίγο το εμπορικό κομμάτι, το φορολογικό κομμάτι και το γιατί θα συμφωνήσω κατά ένα μεγάλο μέρος και με το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας –μπορεί να είναι από τις ελάχιστες φορές που έχει καταγραφεί αυτό στα Πρακτικά- διότι ευτυχώς ή δυστυχώς το λόμπι των καπνικών επιβάλλει τη νομοθεσία στην Ευρώπη. Ξέρουμε ότι αυτή η νομοθεσία διαχέεται στις εθνικές νομοθεσίες. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να ελέγξουν και να κάνουν το ολιγοπώλιο –δεν θα το έλεγα μονοπώλιο- πάνω στα καπνικά. Τα έσοδα είναι τεράστια, εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ, η διαφυγή είναι πάλι εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ.
Οι αγαπητοί συνάδελφοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι -ας πούμε- δέκα μεγάλες καπνοβιομηχανίες έχουν στην ιδιοκτησία τους αφανώς όλες τις εταιρείες οι οποίες φτιάχνουν τα τσιγάρα τα οποία είναι χωρίς όνομα, χωρίς ετικέτα, σε διάφορες χώρες του κόσμου από την Κεντρική Ασία, τις Ινδίες, την Αφρική, την Λατινική Αμερική, την Αργεντινή και τη Βραζιλία. Άρα, στην ουσία ελέγχουν σχεδόν το 90% της συνολικής διακίνησης νόμιμων και παράνομων τσιγάρων. Τη λέξη «παράνομων» τη βάζω σε εισαγωγικά, διότι κατά πολλούς και το παράνομο είναι νόμιμο.
Ερχόμαστε όμως να δούμε τι κάνει το ελληνικό δημόσιο αυτή τη στιγμή και πώς το πράττει. Στην προσπάθειά του να εξορθολογίσει το έσοδο και να ελέγξει τη φοροδιαφυγή, αλλά και να έχει την άμεση είσπραξη -πρώτα ο Θεός!- το βράδυ με την εκκαθάριση του ΦΠΑ και οπουδήποτε αλλού, θα βάλουμε POS, δηλαδή θα βάλουμε τα ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών με κάρτες σε όλα τα σημεία πώλησης και δίνουμε και το φορολογικό κίνητρο ότι με χρεώσεις και συναλλαγές με πλαστικό χρήμα θα έχουμε -και καλώς θα έχουμε- το αφορολόγητο. Εκεί επάνω θα χτίσουμε το αφορολόγητο, να υπάρχει κίνητρο ένθεν κακείθεν και στο χρήστη και σε αυτόν που παρέχει την υπηρεσία.
Το κράτος θα έχει απόλυτο έλεγχο της συναλλαγής και όλων των συναλλαγών στην ελληνική επικράτεια. Φτάνοντας στο σημείο πώλησης για παράδειγμα που μας απασχολεί σήμερα, το οποίο διαθέτει τα προϊόντα καπνού κατεργασμένα, όπως είναι και η διεθνής ορολογία, φτάνουμε στο να βάζουμε και το POS υποχρεωτικά, αν θέλετε, και σε όλα αυτά τα σημεία.
Τα περιθώρια κέρδους για όποιον τα γνωρίζει ή δεν τα γνωρίζει είναι εξαιρετικά χαμηλά. Μιλάμε δέκα με δεκαπέντε χιλιάδες επιχειρήσεις που είναι οικογενειακές, είναι λαϊκές επιχειρήσεις. Δεν μιλάμε για επιχειρήσεις του κεφαλαίου, δεν μιλάμε για πολυεθνικές, δεν μιλάμε για ανώνυμες εταιρίες που διαχειρίζονται είκοσι, τριάντα, πενήντα, εκατό περίπτερα. Είναι οικογενειακές επιχειρήσεις.
Το 85% των εσόδων αλλά και της επισκεψιμότητας σ’ αυτό το σημείο πώλησης -προσέξτε με σε αυτό που σας λέω- γίνεται για τα καπνικά προϊόντα. Αν φύγουν τα καπνικά προϊόντα ή δεν πωλούνται ή κλείσει το σημείο, δεν πωλούνται όλα τα υπόλοιπα προϊόντα που είναι τρόφιμα, προϊόντα κινητής τηλεφωνίας, εφημερίδες, περιοδικά κ.λπ. Γνωρίζει ο καθένας τι βρίσκει σε αυτά τα καταστήματα. Κάποια από αυτά είναι και μικροί φούρνοι, γιατί έχουμε και τα καταστήματα ψιλικών.
Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι είναι σαφές πως η στρατηγική των εταιρειών είναι να ανοίξουν δικά τους καταστήματα και να βγουν από τη μέση όλοι οι λιανοπωλητές, να έχουν δηλαδή το δικό τους καθετοποιημένο σύστημα παραγωγής διάθεσης στην αγορά. Αυτό θα δημιουργήσει στρέβλωση στην αγορά, το γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά. Είναι ευνόητο και αυτονόητο. Η ιχνηλασιμότητα που ψηφίζουμε σήμερα, θα βοηθήσει στην καταπολέμηση.
Πάμε τώρα να δούμε το γιατί και ποιο είναι το σκεπτικό της τροπολογίας που έχω καταθέσει. Με την προτεινόμενη διάταξη επιδιώκεται η προστασία του εισοδήματος των λιανοπωλητών καπνού από τη νομοθετική ευχέρεια της καπνοβιομηχανίας να ορίζει ταυτόχρονα τη λιανική ή την εργοστασιακή τιμή των καπνοβιομηχανικών προϊόντων, ορίζοντας έτσι μονομερώς και την κατανομή του κέρδους μεταξύ τους. Δηλαδή, αυτός που πουλάει καθορίζει και πόσο θα βγάζει ο οποιοσδήποτε. Αν αυτό δεν είναι κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης σε μια αγορά ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να λέει το Εμπορικό Δίκαιο, δεν ξέρω τι είναι. Εδώ πρέπει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να επέμβει.
Τίθεται φραγμός στον μονομερή ορισμό της προμήθειας του λιανοπωλητή Τύπου από τον διανομέα εις βάρος του πρώτου, καθώς και στην ανάπτυξη ολιγοπωλιακών πρακτικών στη διανομή του Τύπου, με την επιβολή από την πλευρά των πρακτορείων διανομής αποκλειστικού προμηθευτή Τύπου με γεωγραφικά μόνο κριτήρια. Ακόμα και ο Τύπος γίνεται ολιγοπώλιο και ο Τύπος καθορίζει το ποσοστό κέρδους του πωλητή. Για τους λόγους αυτούς είναι αναγκαία η υιοθέτηση της παραπάνω τροπολογίας.
Σύμφωνα με το άρθρο 9 της παραγράφου 1 της Οδηγίας 95/59 της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, οι καπνοβιομήχανοι, οι κατά περίπτωση αντιπρόσωποι και εντολοδόχοι τους στην κοινότητα, καθώς και οι εισαγωγείς από τρίτες χώρες καθορίζουν ελεύθερα τις ανώτερες τιμές λιανικής πώλησης κάθε προϊόντος σε κράτος-μέλος στο οποίο προορίζεται να διατεθεί η κατανάλωση.
Στην παραπάνω διάταξη έχει εναρμονιστεί πλήρως το άρθρο 100 του ισχύοντος Τελωνειακού Κώδικα, τροποποιούμενο σχετικά με τη διάταξη του άρθρου 48 του ν.2127/1993. Με την παραπάνω τροποποίηση καταργήθηκε πλήρως το σύστημα διοικητικού ελέγχου των τιμών που ίσχυε παλαιότερα, κατά το οποίο τη λιανική τιμή προσδιόριζαν και πάλι οι καπνοβιομήχανοι ή οι αντιπρόσωποί τους.
Καταλήγω -για να φτάσω και στην απόφαση που είναι πολύ σημαντική και για διευκόλυνση και του Υπουργού και ημών και υμών- λέγοντας ότι η πρόταση για την τροπολογία είναι στο άρθρο 97 του ν.2960/2001 (265Α’) να προστεθεί παράγραφος 9, που έχει ως εξής: «Το κατώτατο όριο προμήθειας των εμπόρων λιανικής πώλησης καπνοβιομηχανικών προϊόντων ορίζεται σε 39,6% επί της τιμής λιανικής τους προ φόρων. Με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών ρυθμίζονται όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της ως άνω διάταξης, ιδίως δε οι διοικητικές κυρώσεις για την παραβίασή της από τα αρμόδια όργανα επιβολής τους», δηλαδή υπάρχει και αυθαιρεσία.
«Το ελάχιστο όριο προμήθειας των σημείων λιανικής πώλησης Τύπου ορίζεται σε ποσοστό 10%, που είναι ακριβώς το μέσο όρο της Ευρώπης, το οποίο ορίζεται διά νόμου σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, επί της οριζόμενης από τον εκδότη λιανικής τιμής του εντύπου.
Τέλος, σε όλα τα προϊόντα στα οποία ο συνολικός ΦΠΑ επί της λιανικής τιμής ενσωματώνεται σύμφωνα με τις φορολογικές διατάξεις στη λιανική τιμή και δεν εκπίπτει, όπως ενδεικτικά κάρτες τηλεφωνίας, κωδικοί πρόσβασης σε τηλεφωνικές υπηρεσίες κ.λπ., το κατώτατο όριο προμήθειας των σημείων λιανικής πώλησης να ορίζεται στο 8%».
Το αφήνω τυπικά στα Πρακτικά για όποιον δεν το έχει και ευχαριστώ και πάλι διακομματικά τους συναδέλφους για τη συμφωνία.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Δημήτριος Καμμένος καταθέτει για τα Πρακτικά την προαναφερθείσα τροπολογία, η οποία βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Θα βοηθήσω το Υπουργείο, αφήνοντας στα Πρακτικά την απόφαση της Υπόθεσης 78/82 και διαβάζοντάς σας μόνο την κατάληξη του σκεπτικού της. Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα εστράφη κατά της Ιταλικής Δημοκρατίας και είπε ότι εφόσον εσείς θέλετε να βάλετε συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους στα καπνικά, αυτό αντίκειται στο άρθρο 37 της Ευρωπαϊκής Κοινότητος. Και στρέφεται στα δικαστήρια.
Η απόφαση ήταν καταδικαστική κατά της Ευρωπαϊκής Κοινότητος, κύριε Υπουργέ. Αθωώθηκε η Ιταλία. Πρόκειται για αίτηση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας να καταδικαστεί η Ιταλία για να μην βάλει ελάχιστο περιθώριο κέρδους στα καπνικά προϊόντα στην επικράτεια της Ιταλικής Δημοκρατίας.
Το σκεπτικό της απόφασης θα το διαβάσω και θα το αφήσω στα Πρακτικά για όλους: «Όσον αφορά το ζήτημα, αν η επίδικη ρύθμιση περιορίζει τις εισαγωγές αλλοδαπών προϊόντων, πρέπει να σημειωθεί, όπως έχει επανειλημμένως κρίνει το Δικαστήριο…» –και παραθέτει εδώ τις αποφάσεις- «…ότι εθνικά μέτρα που ρυθμίζουν τον καθορισμό των τιμών και εφαρμόζονται αδιάκριτα σε εγχώρια και εισαγόμενα προϊόντα, δεν συνιστούν, καθαυτά, μέτρο ισοδύναμου αποτελέσματος με ποσοτικό περιορισμό, αλλά ότι μπορούν να έχουν ένα τέτοιο αποτέλεσμα όταν, λόγω του ύψους της τιμής που καθορίστηκε, θέτουν τα εισαγόμενα προϊόντα σε μειονεκτική θέση».
Εκεί υπήρχε ένα θέμα αν τα εισαγόμενα σε σχέση με τα παραγόμενα εντός Ιταλίας προϊόντα έχουν διακριτική ή άνιση μεταχείριση. Το δικαστήρια αποφάσισε αρνητικά.
Και καταληκτικά, λέει: «Εν προκειμένω, η επίδικη ρύθμιση δεν θίγει την ευχέρεια των παραγωγών και καθορίζουν τις τιμές λιανικής πωλήσεως των προϊόντων τους. Είναι δυνατός ο πλήρης ανταγωνισμός στον βασικό τομέα του καθορισμού των τιμών λιανικής πωλήσεως. Οι αλλοδαποί παραγωγοί προϊόντων καπνού έχουν την ευχέρεια είτε να επωφελούνται από την ύπαρξη της ανταγωνιστικότερης τιμής κόστους είτε να μετακυλίουν εξ ολοκλήρου την υψηλότερη τιμή κόστους. Δεν αμφισβητείται ότι το ενιαίο περιθώριο αντιπροσωπεύει για τους πωλητές καπνού επαρκή αμοιβή για τη λιανική πώληση των προϊόντων καπνού, είτε πρόκειται για εισαγόμενα είτε για εγχώρια προϊόντα».
Είναι σαφής η Ευρωπαϊκή Ένωση και η ευρωπαϊκή απόφαση. Όποιος προσφύγει θα χάσει, διότι είναι σαφής η απόφαση. Το κάθε κράτος μέλος έχει την ευχέρεια και μπορεί να θεσπίσει μέτρα για την προστασία των αδυνάτων.
Αδύνατος σε αυτή την εξίσωση που συζητάμε σήμερα είναι η οικογενειακή επιχείρηση των λιανοπωλητών, οι οποίοι είναι σαράντα πέντε χιλιάδες άνθρωποι στην ελληνική επικράτεια. Δεν θα τους κλείσει η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και των Ανεξαρτήτων Ελλήνων. Δεν θα βάλει λουκέτο. Αυτό να μην περνά από κανενός το μυαλό. Το λόμπι να καθίσει να κάνει τη δουλειά του, να φτιάξει τα κοστολόγιά του.
Και έχω να πω ότι στην κρίση -επειδή είχα πελάτες τους πιο πολλούς από αυτούς στο εξωτερικό, κύριε Υπουργέ- κάθε Παρασκευή οι καπνοβιομήχανοι στέλνουν τα κέρδη στο εξωτερικό. Δεν αφήνουν ούτε ένα ευρώ σε κανέναν λογαριασμοί όψεως. Και οι περσινές χρήσεις του 2014 και του 2015, αν δείτε τους ισολογισμούς, δείχνουν ζημίες.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Είναι δυνατόν να υπάρχουν ζημίες στα καπνικά, σε πολυεθνικές στην Ελλάδα; Γιατί δείχνουν ζημίες; Για να μην φορολογούνται στην Ελλάδα, έστω με το αυξημένο ποσοστό 26% συν την προκαταβολή, και το έχω συζητήσει μαζί τους που έχουμε βρεθεί. Παρουσιάζουν τεχνητές ζημίες.
Θα βάλουμε, λοιπόν, μια κανονικότητα και θα βοηθήσουμε την υγιή επιχειρηματικότητα και το μαγαζάκι της γειτονιάς, το οποίο παίζει πολλαπλό ρόλο. Όλοι μεγαλώσαμε με το περίπτερο στη γειτονιά. Και αν το κλείσουμε, θα κλείσει η ελληνική κοινωνία. Δεν το λέω κομματικά, το λέω ανθρώπινα. Έχω μεγαλώσει με ανθρώπους στη γειτονιά μου σαράντα χρόνια.
Θα αφήσω για τα Πρακτικά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για όλους τους συναδέλφους, η οποία καταδικάζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δικαιώνει την Ιταλική Κυβέρνηση και προστατεύει το λιανεμπόριο και το ποσοστό κέρδους των λιανεμπόρων, ειδικά στα καπνικά προϊόντα, μην θεωρώντας το άνιση μεταχείριση ή χειραγώγηση του ανταγωνισμού, σε σχέση με τοπικά ή εισαγόμενα προϊόντα.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Δημήτριος Καμμένος καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Κατά τα λοιπά, ψηφίζουμε το νομοσχέδιο στο σύνολό του, κατ’ άρθρον και τις τροπολογίες. Και ευχαριστούμε και τον κ. Πολάκη που μας ενημέρωσε για τα άμεσα και έμμεσα έσοδα της εξυγίανσης του συστήματος υγείας.
Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, να γίνει δεκτή και η τροπολογία, γιατί υπάρχει και η συναίνεση, νομίζω, απ’ όλα τα κόμματα.
Ευχαριστώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ