Επιτέλους! Κίνητρα για την προβολή του ελληνικού τραγουδιού δίδει το Υπουργείο Πολιτισμού

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«’Ετσι θα στηριχτεί η ελληνική γλώσσα και ο ελληνικός  πολιτισμός» δηλώνει στην «ΕτΚ» ο εκπρόσωπος της  Ενώσεως Δικαιούχων Έργων Μουσικής, Χρήστος Νικολόπουλος

 ΜΑΚΗΣ   ΔΕΛΗΠΕΤΡΟΣ

Μερικοί, κυρίως εξ ευωνύμων ορμώμενοι, χαρακτήρισαν ως παρεμβατική την επιβολή ποσοστώσεως για την προβολή του ελληνικού τραγουδιού ενώ η αλήθεια ευρίσκεται στο ότι μία παρομοία ρύθμισις θα ήταν αχρείαστος λ.χ., σε Γαλλία, Ιταλία ή Βρετανία όπου η ξενομανία δεν κατανικά την εγχώρια πολιτιστική δημιουργία και μουσική έκφραση!

Τα πυρά περί γραφικότητος, αυθαιρεσίας, αυταρχικής μεθοδεύσεως, εξαπολυόμενα εξ αριστερών στοχεύουν στην πρωτοβουλία της κ. Λίνας Μενδώνη θέλοντας να δημιουργήσουν μία αχλύ παρωχημένης ελληνοστρόφου παρεμβάσεως στον πολιτισμό. Λησμονώντας πως εάν επιλέξει κάποιος ελληνόφωνα υποπροϊόντα είναι θέμα ενός εκάστου μουσικού παραγωγού, επιχειρηματία και όχι… κυβερνητικής μεθοδεύσεως απέναντι στην εισβολή τραγουδιών και μουσικών κάθε είδους, από την θεοποιημένη Δύση!

«Δίνουμε κίνητρα προκειμένου να ακούγεται περισσότερο ελληνικό τραγούδι, ελληνόφωνο ή ελληνική ορχηστρική μουσική. Και δι’ αυτού του τρόπου ενισχύουμε εμμέσως τους δημιουργούς μας. Αυτό πραγματικά μας ενδιαφέρει», δήλωσε σχετικώς η υπουργός Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη, αναφερόμενη στο νομοσχέδιο «Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού και την προστασία και διάχυση της ελληνικής γλώσσας, στο πλαίσιο της διαφύλαξης και ανάδειξης της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της εμπορικής πολιτικής του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Πολιτισμού», το οποίο έως την 14η Μαρτίου θα βρίσκεται σε διαβούλευση.

Η υπουργός συνέχισε με την επισήμανση πως «τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι ακούγεται 30% ελληνικής μουσικής και 70% ξένης μουσικής. Εμείς, ως Υπουργείο Πολιτισμού -προφανώς όλα αυτά είναι πράγματα στα οποία, ακολουθώντας και το ίδιο το Σύνταγμα το οποίο δηλώνει εμφαντικά ότι οφείλουμε να προστατεύουμε την τέχνη- έχουμε προτείνει μια σειρά κινήτρων. Είναι περισσότερο κίνητρα και δεν είναι κάτι υποχρεωτικό», διευκρίνισε η κυρία Μενδώνη, που τόνισε ότι και «σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκινώντας από τη Γαλλία ήδη από τη δεκαετία του ’80, έχουν μπει τέτοιες ποσοστώσεις υποχρεωτικά».

Η μάλλον σκόπιμος παρερμηνεία

Όπως επεσήμανε η ίδια, «το νομοσχέδιο δεν παρεμβαίνει καθόλου στα κριτήρια με τα οποία ενισχύεται ο κινηματογράφος. Δηλαδή, δεν παρεμβαίνουμε καθόλου σε διατάξεις οι οποίες λένε με ποιον τρόπο το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, για παράδειγμα, επιχορηγεί τις ταινίες. Όπως, επίσης, δεν παρεμβαίνουμε καθόλου -γιατί παρακολούθησα και το Σαββατοκύριακο τη συζήτηση μέσα από τα social media- για τα τουριστικά καταλύματα. … Το νομοσχέδιο κάνει λόγο μόνο για τη μουσική που σε περίπτωση θελήσει ο ξενοδόχος, δεν το επιβάλλουμε, ή ο ιδιοκτήτης του τουριστικού καταλύματος, να βάλει στους χώρους αναμονής και στους ανελκυστήρες, να υπάρχει μια ποσόστωση 45% ελληνόφωνου τραγουδιού ή ελληνικής ορχηστρικής μουσικής.

Η κ. Μενδώνη, διευκρίνισε ότι η παρέμβασις αφορά σε «ένα πάρα πολύ περιορισμένο χρονικά και χωροταξικά τμήμα της δραστηριότητας που ασκούν τα καταλύματα ή τα ξενοδοχεία. Δεν παρεμβαίνει κανείς ούτε στα καφέ, ούτε στους χώρους εστίασης, ούτε, σε καμία περίπτωση, στα δωμάτια. Είναι πάρα πολύ ζυγισμένο το πού παρεμβαίνουμε» ενώ όσον αφορά το χώρο του ραδιοφώνου επεσήμανε ότι «είναι στη διακριτική ευχέρεια του ραδιοφώνου. Εκεί δίνουμε κίνητρα, κυρίως σε διαφημιστικό χρόνο. Εάν για παράδειγμα ένα ραδιόφωνο θέλει να βάλει το ποσοστό αυτό της μουσικής που προτείνουμε, θα έχει περισσότερο διαφημιστικό χρόνο. Δεν χάνει κάτι. Κίνητρα δίνουμε».

Η αγγλόφωνη μουσική έχει σχεδόν επιβληθεί!

Σε συνέντευξη την οποία παρεχώρησε η κ. υπουργός τονίζει πως «το νομοσχέδιο δεν έχει μόνο αυτές τις διατάξεις. Έχει ένα ολόκληρο κεφάλαιο που αφορά στην προστασία της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την οποία ενισχύουμε, σύμφωνα και με τις συμβάσεις της UNESCO. Αφορά και στις αρχές τις οποίες καθιερώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Στο πλαίσιο αυτό, αφενός με το ελληνόφωνο τραγούδι θέλουμε να προστατεύσουμε την ελληνική γλώσσα, κυρίως όμως τους δημιουργούς, τους μουσικούς, οι οποίοι, πραγματικά, έχουν θιγεί όχι μόνο από την πανδημία- πολύς κόσμος λέει ότι ταλαιπωρήθηκαν από την πανδημία- αλλά όχι μόνο αυτό.Μέσα σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον η αγγλόφωνη μουσική έχει σχεδόν επιβληθεί…»

Θετικά τα περισσότερα σχόλια στην διαβούλευση

Σε απάντηση σχετικής ερωτήσεως η κ. Μενδώνη πιεζόμενη από τον θόρυβο τον οποίο με τρόπο συντονισμένο προεκάλεσαν με σχόλια και κριτικές… κατά ριπάς εναντίον της σημείωσε πως ¨στη διαβούλευση τα περισσότερα σχόλια τα οποία είναι περίπου 200, ήταν κάποια στιγμή γύρω στα 190, τα περισσότερα είναι θετικά σχόλια. Καταλαβαίνω ότι κάποιος μπορεί να πει ότι έχουν παρέμβει οι δημιουργοί, που τους αφορά και γι’ αυτό παρεμβαίνουν θετικά. Υπάρχουν και κάποια σχόλια αρνητικά στην επίσημη διαβούλευση. Δεν είναι πολλά, είναι πολύ λίγα. Η συντριπτική πλειοψηφία είναι τα θετικά σχόλια¨

Με αντιπολιτευτική διάθεση τα σκωπτικά σχόλια

Η υπουργός ηναγκάσθη αμυνομένη να εξηγήσει το αυτονόητο, λόγω ευκόλως διατυπωθέντων σχολίων και ευρημάτων με χιουμοριστική προσέγγιση κάποιων παραγωγών και υπευθύνων στηλών αρθρογραφίας σε παραπολιτικό ύφος και με αντιπολιτευτική στόχευση λέγοντας πως  «η διαβούλευση είναι ανοιχτή και θα παραμείνει μέχρι τις 14 Μαρτίου. Σε όλα τα σχέδια νόμου, που, τουλάχιστον, το Υπουργείο Πολιτισμού έχει καταθέσει από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι σήμερα, είναι δεδομένο, και το ξέρουν όλοι, ότι λαμβάνουμε υπόψη τη διαβούλευση. Δεν την κάνουμε για λόγους τυπικούς, γιατί έτσι πρέπει να κάνουμε…Και αυτό που εγώ θα ήθελα να πω είναι ότι εμένα πραγματικά με στενοχωρούν μερικά σχόλια τα οποία λένε: Μα, δεν είναι δυνατόν να παίζεται η ελληνική μουσική,  δεν θυσιάζουμε τις ώρες μας να ακούμε ελληνική μουσική. Ας μην είμαστε τόσο απαξιωτικοί για την ελληνική δημιουργία. Έχουμε εξαιρετικούς δημιουργούς, σύγχρονους, οι οποίοι παράγουν πραγματικά  μουσική εξαιρετικής ποιότητος. Ας μην είμαστε τόσο ισοπεδωτικοί».

Επιστολή 150 Ελλήνων δημιουργών που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία

Ανοιχτή Επιστολή δημοσιοποίησαν περισσότεροι από 150 Έλληνες συνθέτες, στιχουργοί, τραγουδιστές και εκτελεστές Ελλήνων συνθετών, στιχουργών, τραγουδιστών και εκτελεστών λαμβάνοντας θέση υπέρ του νομοσχεδίου του ΥΠΠΟ για την προστασία και την ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού  επισημαίνοντας την ανησυχία τους για το μέλλον του ελληνικού τραγουδιού.

¨Σε λίγα χρόνια-αναφέρουν- το τοπίο της ελληνικής μουσικής παραγωγής θα μοιάζει βομβαρδισμένο, αφού θα έχει αλωθεί, όχι μόνο από το εισαγόμενο τραγούδι που υποστηρίζεται με οργανωμένη και σταθερή χρηματοδότηση και προώθηση, αλλά και από το ρεπερτόριο που θα παράγεται μαζικά μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης, το οποίο ως πιο φθηνό, θα ανταγωνίζεται ευθέως το δικό μας σε όλα τα είδη και τα κανάλια διανομής.

Με την νομοθετική πρωτοβουλία της Υπουργού Πολιτισμού ¨για πρώτη φορά μας αντιμετωπίζουν, εμάς τους Έλληνες δημιουργούς, ερμηνευτές και εκτελεστές, καθώς και το εθνικό μουσικό ρεπερτόριο, ως ισότιμο κρίκο της σύγχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς¨.

Οι δημιουργοί κατέληξαν λέγοντας πως «το ελληνικό τραγούδι, οι δημιουργοί και οι συντελεστές του έχουν μία μακρά, μια υπέροχη διαδρομή που καθιστά την Ελλάδα υπερήφανη. Η ελληνική μελοποιημένη ποίηση μετρά πάνω από 2.000 χρόνια…» ζητώντας την λήψη και άλλων δραστικών και συντονισμένων μέτρων.

Χρήστος Νικολόπουλος: Η Ελλάδα έχει δική της μουσική, φημίζεται γι’ αυτήν!

Ο κ. Νικολόπουλος, ως εκπρόσωπος της  Ενώσεως Δικαιούχων Έργων Μουσικής δήλωσε στην συντάκτρια της ¨Ε. τ.Κ¨ κ. Νικολέττα Παπανικολάου ότι ¨βεβαίως συμφωνούμε με την ποσόστωση. Άκουσα αντιδράσεις από ξενοδόχους και άλλες ομάδες και δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο υπάρχουν αντιρρήσεις από αυτή την κατηγορία επιχειρηματιών. Από ότι γνωρίζω, όλα τα μεγάλα ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα και στα νησιά διοργανώνουν ελληνικές βραδιές με live Μουσική. Τι τους πειράζει να ακούγεται και στους δημόσιους χώρους ελληνική μουσική; Η Ελλάδα έχει δική της μουσική, φημίζεται γι’ αυτήν. Δεν έχουν ανακαλύψει ακόμη τι πλούτος υπάρχει από ορχηστρική ελληνική μουσική. Υπάρχει φοβερός πλούτος, που μπορεί να καλύψει το ποσοστό αυτό που προβλέπει ο νόμος».

«Εμείς συνέχισε -ο κλάδος, ο φορέας μας και η ΕΔΕΜ (Ένωση Δικαιούχων Έργων Μουσικής) που εκπροσωπώ ως πρόεδρος, είμαστε απόλυτα σύμφωνοι με τον νόμο αυτό και θα προτείνουμε ακόμη περισσότερα πράγματα και για άλλους χώρους, όπως τα ραδιόφωνα. Και από ότι έχω μάθει συμφωνούν όλοι οι φορείς του τραγουδιού με τον νόμο αυτόν. Επίσης πρέπει να τονίσουμε ότι αυτό δεν το κάνει η Ελλάδα πρώτη, αντιθέτως το κάνει τελευταία. Το έχει κάνει η Γαλλία, η Γερμανία, η Βουλγαρία… Εμάς που η χώρα μας θεωρείται το λίκνο του πολιτισμού, γιατί να μην το κάνουμε; Η γλώσσα μας είναι η αρχαιότερη και η βάση όλων… Η χώρα μας έχει πλούσια μουσική παράδοση. Ακόμη και όσοι θέλουν να παίξουν ξένα τραγούδια, γιατί να μην παίζουν ελληνικά μεταγλωττισμένα; Ο νόμος αυτός θα στηρίξει πολύ τον κλάδο μας και γενικότερα το ελληνικό τραγούδι και την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό γενικά. Είμαστε υπέρ! Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η Υπουργός πήρε αυτή την απόφαση».

Εστία της Κυριακής

ΔΗΜΟΦΙΛΗ